Laadpaal Provincie Zeeland

START KEUZEHULP DIRECT AANVRAGEN

Elektrisch rijden wordt steeds populairder. Een gevolg is dat er soms geen openbare oplaadplek te vinden is. De oplossing is een 100% eigen laadpaal in Provincie Zeeland aan huis. Via een particulier laadstation geniet je iedere morgen van een opgeladen accu van jouw Hyundai Kona Electric 64 kWh + Tesla Model X Long Range Plus. Je hoeft nooit meer te wachten bij openbare laadstations en je hebt het snel terugverdiend. Op dit portaal lees je handige informatie over meerdere type laadpunten, vertellen we je waar je zoal op moet letten en kun je direct een offerte aanvragen bij installateurs bij jou in de regio.

  • Met een particuliere elektrische laadpaal kan je heel goedkoop je eigen auto tanken.
  • Altijd een vrije plek, nooit meer wachten.
  • In de avond zet je hem aan de lader voor een volle accu, zo profiteer je iedere dag van de maximale actieradius.
  • Gratis rijden wanneer je er extra zonnepanelen bij neemt.
  • Zo’n slimme laadpaal aan huis is al te koop vanaf €965.
  • Een privaat laadstation verdien je terug in 5 – 10 jaar.

thuis-elektrisch-auto-laden

Laadstation thuis plaatsen Provincie Zeeland

Elektrisch rijden is klaar voor een doorbraak. Het elektrisch laden van een EV zoals bijv. de Volkswagen ID.3 Pro S kan je tegenwoordig op veel plekken doen. Een slimme eigen goedkope laadpaal Provincie Zeeland kopen is iets wat je zeker moet overwegen. Het is gemakkelijk en snel en je hebt dan de zekerheid van een goede actieradius. Ook is het veel betaalbaarder dan een publiek toegankelijk laadstation. Je hebt te maken met de volgende kosten: de eenmalige aanschafprijs, installatie en uiteraard de verbruikte stroom (we raden aan om hiervoor ook zonnepanelen te gebruiken). Een belangrijke randvoorwaarde is dat je beschikt over een eigen oprit/parkeerplaats. Welke laadpaal is de beste keuze voor mijn woning (meterkast) en auto? Verderop check je een aantal zaken waar je rekening mee moet houden voor laadpaal laten installeren in Provincie Zeeland. Op deze website lees je ook meer over Beste laadpaal.

Wallbox of laadpaal
Een laadstation Provincie Zeeland kan op 2 manieren worden aangebracht. Je kunt ‘m vastzetten aan de muur (wandbox) of op een losse paal. Voor de laadsnelheid maakt het geen verschil. Onderzoek de afstand tot de parkeerplek (zo kun je besparen op de kabellengte).

1-fase aansluiting of 3-fasen aansluiting
Een 1-fase laadzuil kan laden met een standaard 230V aansluiting. Hiermee heb je een minimaal vermogen van 16A. Reken dan op z’n 3.7 kW laadvermogen. Elk woonadres in ons land heeft minimaal een 1-fase aansluiting (1x30a). Het 3-fase systeem maakt gebruik van 3x 230 V (krachtstroom). Reken dan op z’n 11 kW laadvermogen per uur. De 3-fase variant kan dus wel 3 keer sneller laden dan een 1-fase laadpunt. Heeft je woning geen groepenkast met 3-fase? Je kunt dan deze krachtstroomaansluiting laten aanleggen door een erkende elektricien in Provincie Zeeland. Vervolgens doe je een aanvraag bij de netbeheerder om de capaciteit te vergroten.

Een oplaadpaal aan huis?

Goedkoop laden en niet meer zoeken naar een vrij laadstation

Losse of vaste kabel
Er zijn grofweg 2 keuzes: een laadzuil met een vaste kabel en stekker of een losse kabel. Het grootste gemak van de vaste stekker is dat je ‘m heel snel kunt aansluiten op jouw auto. Wat hierbij ook handig is is dat ze beschikbaar zijn in allerlei lengtes, bij Alfen bijvoorbeeld tot wel 8 meter. Waar je op moet letten is dat de levensduur van de kabel minder is omdat er regen/sneeuw of andere viezigheid in de kabel kan komen (behalve als je de luxe hebt dat je binnen kan laden). Een ander nadeel is dat het een rommelig geheel wordt. Ook moet ook opgemerkt worden dat elke EV weer net een andere stekker nodig heeft.

Het gemak van een losse kabel (of socket) is de vrijheid in het opladen. Opladen kan altijd en overal met de stekker die je in de auto hebt liggen. Tevens oogt het een stuk georganiseerder en blijft de kabel langer goed. Het minpunt is dat er een extra stap is als je even kort wilt opladen. Je moet dan altijd alles uit de auto halen, om alles vervolgens aan te sluiten. Een laadpaal zonder vaste kabel wordt door de meeste EV-gebruikers aanbevolen. Krijg je later een andere elektrische auto met een andere aansluiting? Dan ben je geen extra geld kwijt aan een aanpassing van het laadstation. Advies: rijdt ook eens langs de snelladers in Provincie Zeeland.

Enkel of dubbel laadpaal: wat zijn de verschillen
Je kan kiezen uit een enkel of een dubbel laadstation. Het onderscheid zit ‘m in hoeveel auto’s je er op aan kunt sluiten. Een paal met 1 ingang kan nooit meer dan 1 auto opladen, een dubbel uitgevoerd systeem is geschikt voor 2 EV’s. Dit biedt uitkomst als je buren de laadpaal bijvoorbeeld ook willen gebruiken of als je een laadpunt beschikbaar wilt stellen aan bezoekers.

Innovatieve functies
De nieuwe generatie laadoplossingen hebben intuïtieve slimme laadfuncties. Hieronder check je extra details over slimme laadpunten en de verschillende opties.

  • Dynamic Load Balancing: handige functie die overbelasting voorkomt.
  • Peak shaving: voorkom overschrijden van de maximale stroomcapaciteit van uw parkeervoorziening.
  • Gezichtsherkenning: De laadpaal kan alleen door geautoriseerde personen gebruikt worden.
  • Gebarenherkenning: bedien het systeem met eenvoudige handgebaren (soms ook met voice).
  • AutoStart / Plug&Charge: ideaal als het stroomverbruik niet geregistreerd hoeft te worden.
  • Abonnementen & Laadpas: Ontvang automatisch een vergoeding voor laadtransacties op jouw eigen adres.

Laadpaal installateur Provincie Zeeland vergelijken

De kosten van laadpalen variëren enorm. De adviesprijs van een laadstation voor thuis bedraagt tussen de €500 tot €3100. De prijzen worden voor een groot deel bepaald door de capaciteit en functies van het laadstation. Hoe meer vermogen het station heeft, hoe optimaler het laadproces van de batterij. In aanvulling hierop zien we steeds meer slimme wallboxen en palen met toffe extra’s als Dynamic Load Balancing die in aanschaf duurder zijn. Hieronder vind je de gemiddelde kosten laadpaal Provincie Zeeland.

Laadpaal typeCapaciteitLaadtijdPrijzen
1-fase laadpaal3,7 kW10,6 uur€520- €635
1-fase laadpaal7,4 kW5 – 7 uur€510- €605
3-fase laadpaal11 kW4,5 uur€690- €770
3-fase laadpaal22 kW1,8 uur€870- €995
Prijzen van laadpaal aan huis (excl. installatie).

Populaire leveranciers

  1. EVBox:Vakkundige en gecertificeerde.
  2. Wallbox (wandlader): Programmeer het opladen in de daluren.
  3. NewMotion: toegang tot netwerk met meer dan 180.000 laadpalen.
  4. Alfen: Betrouwbare laadpalen van Nederlandse bodem.
  5. Mennekes: Sinds 2014 de standaardstekker voor EV’s in Europa.
  6. EVhub: De beste prijs/kwaliteit verhouding in de markt.
  7. Webasto: Betaalbare en eenvoudige laadsystemen.
  8. Ecotap: Optioneel leverbaar met vaste kabel.
  9. Blue Current: Compacte, betrouwbare en gemakkelijke laadstations.
  10. Chargepoint: Geschikt voor Plug & Play, direct laden.
  11. Myenergi / Zappi: Houdt al jouw laadsessies bij.
  12. Tesla Wall Connector: Supersnel laden van de Model X, Model S en Model 3.
  13. NRGkick: Tot 3-fasen opladen, overal waar je wilt.
  14. Andere leveranciers: ABB, Eaton, Enovates, Delta, Etrel, Keba, Schneider Electric , Hypercharger of Tritium, Xcharge, Zaptec, Efacec.

laadstation-thuis-vergelijken

Installatieprijzen 2024
De uiteindelijke kosten van een voordelige laadpaal installeren in Provincie Zeeland lopen uiteen tussen de €450 en +/- €2075. De prijs wordt bepaald door de verschillende installatieonderdelen in de meterkast en de geschatte afstand voor boren / graven en kabels. Hoe hoger het aantal meters, hoe meer graafwerk er gedaan moet worden en zal ook het aantal kabelmeters toenemen.

Abonnementstarieven laadpassen
Eventueel wordt bij het kopen van een laadpaal voor een elektrische auto een abonnement genomen. Dit is niet verplicht, alleen loop je dan wel enkele voordelen mis. De kosten van deze laadpaal abonnementen bedragen ongeveer €7,50 p/maand.

  • Online inzicht in laadsessies.
  • Automatisch factureren en declareren van de laadkosten.
  • Gast Tarief instellen.
  • Profiteer van 24/7 service en updates.

Een goedkope laadpaal voor thuis?

Achterhaal populaire verkooppunten uit jouw omgeving.

Rekenvoorbeeld besparing elektrisch rijden

Auto rijden is duur, met elektrisch rijden kan je flink besparen. De investering in een elektrische auto en het thuislaadpunt hebben een korte terugverdientijd. Hieronder maken we het duidelijk middels een rekenvoorbeeld. Een Nederlander rijdt zo’n 1032 km (maandelijks). Op basis daarvan begroten we wat de verwachte kostenbesparing is. In ons voorbeeld kiezen we voor de volgende tarieven (i.c.m een laadstation voor elektrische voortuigen in Provincie Zeeland):

  • Benzine rijden 2024: €0,135/km
  • Elektrisch rijden 2024: €0,047/km
AandrijvingPrijzen p/kmP/maandPer jaar
Benzine rijden€0,135€139,32€1671,84
Elektrisch rijden€0,047€48,50€582,05
Besparing€0,088€90,82€1089,79
Mogelijke besparing dankzij elektrisch rijden in oktober 2024.
Bekijk ook de mogelijkheden in Schouwen-Duiveland, Middelburg, Veere, Vlissingen, Reimerswaal, Kapelle, Borsele, Goes, Noord-Beveland, Sluis, Terneuzen, Hulst, Tholen.

Laadpunten bij het bedrijf plaatsen

Een laadpaal bij je werk is relevant voor je personeel en relaties. Beschik je over een gebouw met meer dan 10 parkeervakken? Wanneer we kijken naar de actuele regelgeving is het verplicht dat 10% van de parkeerplekken een laadpunt heeft. Zakelijke laadpalen kennen daarnaast ook financiële pluspunten waaronder meerdere subsidieregelingen. Zo is er een regeling waarmee je wel 75% van de investeringskoten kunt afschrijven.

  • Milieu Investeringsaftrek (MIA): Tot 36% extra van de investeringskosten in mindering brengen op het bedrijfsresultaat.
  • Willekeurige Afschrijving Milieu-Investeringen (VAMIL): Tot 75% van de investeringskosten in een bedrijfsmiddel dat op de Milieulijst afschrijven.
  • Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA): Een optie voor snelle afschrijvingen voor beperkte investeringen, voor starters een interessante fiscale mogelijkheid.
  • Bovendien kan je het laadpunt versneld terugverdienen door externe gebruikers te laten betalen voor het opladen.