Laadpaal Deest

START KEUZEHULP DIRECT AANVRAGEN

Elektrisch rijden zien we steeds meer. Een gevolg is dat steeds meer auto’s de openbare oplaadplekken bezet houden. Dit probleem kan je omzeilen dankzij een eigen laadpaal in Deest aan huis. Via een laadstation op eigen terrein ben je altijd verzekerd van een plekje voor jouw Volkswagen ID.4 1st of Lucid Air Pure. Niet meer wachten op een vrije plek en het is ook financieel gezien een goede investering. Op deze pagina lees je extra informatie over betrouwbare type laadpalen, helpen we je bij het kiezen van het juiste product en kom jij in contact met vakkundige experts voor installatiewerk uit jouw omgeving.

  • Door te investeren in een eigen elektrische laadpaal worden je kilometers nog goedkoper.
  • Je bent niet afhankelijk van andere weggebruikers.
  • Elke dag opnieuw een volle accu, zo beschik je dus altijd over een goede actieradius.
  • Spotgoedkoop rijden in combinatie met eigen zonnepanelen op je woning.
  • Een slimme laadpaal aan huis is er al vanaf €925.
  • Een laadstation bij de woning kan je al terugverdienen in 6 – 8 jaar.

thuis-elektrisch-auto-laden

Laadstation thuis plaatsen Deest

Elektrisch rijden zien we steeds meer. Het opladen van jouw EV zoals de Volvo XC40 P8 AWD Recharge kan op steeds meer plekken. Een slimme eigen goedkope laadpaal Deest kopen is steeds meer in trek. Hij is altijd beschikbaar en je kunt rekenen op een lange actieradius. Daarnaast is het laden van een accu vele malen goedkoper dan bij een openbaar laadpunt. Wel heb je te maken met een eenmalige investering (aanschaf & plaatsing) en de stroomprijzen (met zonnepanelen wordt het helemaal voordelig rijden). Een belangrijke randvoorwaarde is dat je beschikt over een eigen oprit of parkeerplaats (garage). Welke laadpaal is geschikt voor mijn situatie? In onze keuzehulp delen we belangrijke aspecten om over na te denken met betrekking tot laadpaal laten installeren in Deest. Zie ook aanvullende informatie over Private lease elektrische auto.

Wallbox of vaste laadpaal
Een laadstation Deest installeren kan op 2 manieren. Je kunt het laten plaatsen als wandbox aan de muur of je bevestigt ‘m op een losse paal. Voor de laadsnelheid maakt het geen verschil. Bekijk altijd goed de afstand tot de parkeerplek zodat je geen lange laadkabels nodig hebt.

1- of 3-fasen aansluitingen
De 1 fase aansluiting draait op de reguliere 230V aansluiting. Daarmee behaal je standaard 16A. Het maximale laadvermogen is 3.7 kW per uur. Elk adres beschikt over zo’n 1-fase aansluiting (1x30a of 1x40a). Een 3-fase laadzuil gebruikt krachtstroom (400V ipv 230V). Je kunt dan uitgaan van 11 kW laadvermogen. Een 3-fase laadpaal kan dus veel sneller een auto opladen. Heb je geen 3-fase aansluiting? Voor een paar honderd euro kun jij dit laten aanleggen door een elektricien in Deest. Als laatste dien je een verzoek in bij de netbeheerder om jouw energieaansluiting aan te passen.

Een privé oplaadpaal voor je huis?

De voordeligste manier van opladen en altijd verzekerd van een vrije plek

Laadkabel: vast of los
Er zijn grofweg 2 keuzes: een laadzuil met een zogeheten vaste kabel of een afneembare/losse kabel. Het grootste gemak van de vaste stekker is dat er weinig handelingen nodig zijn om op te laden. Een ander pluspunt is dat de vaste kabels in meerdere maten verkrijgbaar zijn, bij sommige leveranciers tot wel 10 meter. Waar je op moet letten is dat de levensduur van de kabel minder is omdat er water in de kabel kan komen (dit is natuurlijk niet het geval als je binnen laadt). Wat we ook vaak horen is dat het een rommelig geheel wordt. Tenslotte moet je er rekening mee houden dat oudere modellen weer een andere stekker gebruiken dan nieuwere modellen.

Waarom er gekozen moet worden voor een losse kabel (ofwel een socket) is dat elk type EV hier op aangesloten kan worden. Je gebruikt namelijk de standaard kabel die is meegeleverd vanaf de fabriek. Daarnaast ligt de kabel niet zo in het zicht en hoef je je geen zorgen te maken dat de kabel wordt aangetast door wind of regen. Waar je op moet letten is dat je een stap extra moet uitvoeren als jij de EV even snel wil bijladen. Je moet de kabel/stekker dan uit je koffer pakken, om alles vervolgens aan te sluiten. Een laadpaal zonder vaste kabel is toch het meest gebruiksvriendelijk. Koop je een nieuwe elektrische auto? In zo’n geval hoef je geen (dure) aanpassingen door te voeren. Alternatief: bekijk ook de snelladers in Deest.

Enkel of dubbel laadstation
Er zijn twee opties: een enkele of een dubbele laadpaal. Het verschil heeft te maken met het aantal auto’s dat aangesloten kunnen worden. Een paal met 1 ingang kan voor 1 EV de benodigde stroom leveren, een dubbel uitgevoerd systeem is geschikt voor 2 EV’s. Dit biedt uitkomst wanneer je gezin over 2 voertuigen beschikt of voor zakelijke doeleinden.

Smart toepassingen
De nieuwste laadsystemen herbergen milieuvriendelijke & slimme laadfuncties. In het gedeelte hieronder lees je meer info en krijg je inzicht in slimme laadpunten en wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is.

  • Dynamic Load Balancing: automatische verdeling van het totaal beschikbare vermogen.
  • Peak shaving: voorkom kosten die uw netbeheerder in rekening kan brengen bij het overschrijden van het piekvermogen.
  • Gezichtsherkenning: laadpaal wordt alleen ontgrendeld met jouw gezicht.
  • Gebarenherkenning: je hebt geen pasje, tag of sleutel nodig om een sessie te starten of stoppen.
  • AutoStart / Plug&Charge: eenvoudig laadsessies starten door uitsluitend in te pluggen.
  • Abonnementen & Laadpas: eenvoudig jouw laadpaal openstellen voor derden.

Laadpaal installateur Deest vergelijken

De huidige prijzen van laadpalen zijn heel divers. De adviesprijs van een laadstation voor thuis ligt tussen de €500 tot en met €3350. De prijs hangt vooral af van de laadcapaciteit van het station. Hoe krachtiger het vermogen, hoe sneller de batterij van een EV kan worden volgeladen. Ook kan je kiezen voor slimme opladers met toffe functies als gezichts- en gebarenherkenning die een stukje prijziger zijn. In de lijst hieronder staan de huidige kosten laadpaal Deest.

Type laadstationCapaciteitLaadtijdPrijzen
1-fase laadpaal3,7 kW10 – 12 uur€510- €630
1-fase laadpaal7,4 kW5,5 uur€550- €605
3-fase laadpaal11 kW3 – 5 uur€680- €755
3-fase laadpaal22 kW1,5 uur€865- €1070
Gemiddelde kosten laadpaal aan huis exclusief installatiekosten.

Top merken

  1. EVBox:Flexibele laadoplossingen voor kantoor en thuis.
  2. Wallbox (wandlader): Programmeer het opladen in de daluren.
  3. NewMotion: ook veel opties voor zakelijke gebruikers.
  4. Alfen: Ontworpen om laadsnelheden te maximaliseren en het energiegebruik te optimaliseren.
  5. Mennekes: Overal mobiel op de hoogte.
  6. EVhub: Optioneel integratie met slimme EVhub laadpas.
  7. Webasto: Live-model met slimme Dynamic Load Balancing.
  8. Ecotap: Zeer gebruiksvriendelijk en vandalismebestendig.
  9. Blue Current: Geschikt voor 3,7 tot 22 kW laden.
  10. Chargepoint: Een fraaie laadpaal in 11 kW of 22 kW uitvoering.
  11. Myenergi / Zappi: Altijd en overal inzicht via de mobiele App.
  12. Tesla Wall Connector: Speciaal voor de Model X, Model S en Model 3.
  13. NRGkick: Met App voor inzicht in stroomverbruik en laadkosten.
  14. Andere mogelijkheden: ABB, Eaton, Enovates, Etrel, Etrel, Flexicharge, Hypercharger, Schneider Electric en Tritium, Xcharge, Circontrol, Zaptec.

laadstation-thuis-vergelijken

Installatiekosten 2024
De huidige kosten van een voordelige laadpaal installeren in Deest lopen uiteen tussen de €360 – €1825. Dit wordt grotendeels bepaalt door een verwachting van de diverse installatie-uren (arbeid), meterkast aanpassingen en de afstand tussen de meterkast en de locatie waar het laadstation komt. Hoe hoger het aantal meters, hoe meer graafwerk er gedaan moet worden en hoe meer meters kabel er benodigd is.

Heb ik een laadpas nodig?
Steeds vaker wordt bij de installatie van een laadpaal voor een elektrische auto een extra abonnement genomen. Je hoeft dit niet te nemen, alleen loop je dan wel enkele voordelen mis. De kosten van zo’n backoffice abonnement voor jouw laadpaal bedragen ongeveer €5,50 op maandbasis.

  • Inzicht in laadsessies en laadgedrag.
  • Eenvoudig laadkosten verrekenen met werkgever.
  • Gast Tarief instellen.
  • Altijd goede support zoals software-updates en 24/7 helpdesk.

Laadpaal bij je thuis installeren?

Bekijk aangesloten installatiebedrijven in de regio.

Kan ik veel geld besparen met elektrisch rijden?

Met elektrisch rijden kan je fors goedkoper rijden. Zo’n elektrische auto en het thuislaadpunt zelf kennen een aantrekkelijke terugverdientijd. Hieronder kan je een rekenvoorbeeld zien. De Nederlander rijdt om en nabij de 1168 kilometer per maand. Op basis van dit gemiddelde becijferen we wat de verwachte kostenbesparing is. In onze berekening gebruiken we de volgende prijzen als uitgangspunt (i.c.m een laadstation voor elektrische voortuigen in Deest):

  • Benzine rijden 2024: €0,120/km
  • Elektrisch rijden 2024: €0,044/km
SoortTarieven p/kmP/maandPer jaar
Benzine€0,120€140,16€1681,92
Elektrisch€0,044€51,39€616,70
Besparing€0,076€88,77€1065,22
Tabel met besparing elektrisch rijden t.o.v. benzine in december 2024.

Laadpaal aanvragen gemeente Druten

Rijd je een elektrische auto, maar heb je geen ruimte voor een laadpaal? Zijn er in de wijk geen nog openbaar oplaadpunt In die situaties mag je zo’n openbaar oplaadpunt in Deest aanvragen bij de gemeente. Er kunnen per gemeente wel additionele voorwaarden gelden:

  • Jouw woning is niet geschikt om zelf een laadpunt bij te installeren.
  • Er is nog geen openbaar laadstation in jouw directe omgeving.
  • De indiener beschikt over een EV/hybride auto met een actieradius boven de minimale aantal kilometers.

Mits je voldoet aan de eisen bekijkt de gemeente jouw aanvraag. De gemeente beslist uiteindelijk of en waar de laadzuil gemonteerd wordt. Ze overwegen daarbij relevante zaken als toegankelijkheid en aanwezigheid van andere laadpunten. Elke inwoner mag gebruik maken van het oplaadpunt. Uitgebreide informatie is ook gepubliceerd op www.druten.nl. Daar lees je ook of de gemeente subsidies verstrekt. Steeds meer gemeenten schieten de aanvraag in bij Openbaarladen.nl. Op die site kan je zonder gedoe een openbare laadpaal aanvragen. Op deze website lees je ook meer over Bijtelling.

Openbare oplaadpunten in de buurt (december 2024)

Laadstations in Deest zijn dagelijks beschikbaar. Elke weggebruiker mag daar in principe gebruik van maken. De onkosten liggen daar wel hoger. De prijzen variëren tussen de €0,290 tot wel €0,575 p/kWh. Let op: een laadpas abonnement is een vereiste. In onze maps kaart treft jij de openbare laadstations in Deest. Check tevens oplaadpunten en verkooppunten in Winssen, Ewijk, Batenburg, Horssen en Appeltern.

laadpaal-aan-huis-installeren

elektrisch autorijden deest-6653

Laadpunten bij het bedrijf plaatsen

Een laadpaal voor zakelijke toepassingen is een prettige service voor personeel of bezoekers. Gaat het om een bedrijfspand met een parkeercapaciteit van 10 auto’s? Overeenkomstig de nieuwste wetgeving moet 1 op de 10 parkeerplaatsen geschikt zijn om een EV te laden. Zakelijke laadpalen kunnen ook aantrekkelijk worden aangeschaft d.m.v. de regelingen bij energieleveranciers en subsidie van de overheid. Dit maakt het mogelijk om als ondernemer tot 75% van de investeringskosten af te schrijven.

  • Milieu Investeringsaftrek (MIA): Tot 36% extra van de investeringskosten in mindering brengen op het bedrijfsresultaat.
  • Willekeurige Afschrijving Milieu-Investeringen (VAMIL): Tot 75% van de investeringskosten in een bedrijfsmiddel dat op de Milieulijst afschrijven.
  • Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA): Een interessante optie voor bepaalde investeringen, met name interessant voor startende ondernemers.
  • Ook kan je als eigenaar van zakelijke laadpunten verdienen door het laadpunt openbaar te maken en derden te laten betalen voor het gebruik.


Veelgestelde vragen (FAQ) over thuis elektrisch laden

Wat zijn de installatiekosten voor een laadstation aan huis?
Een thuis-laadpaal en laten installeren zit qua kostprijs tussen de €975 & €2400. Het tarief wordt gecalculeerd a.d.h.v. het soort systeem (wel/geen slimme functies), het totale laadvermogen, het aantal benodigde kabelmeters en de noodzakelijke hardware voor de meterkast zoals het laten plaatsen van een extra stroomgroep of aardlekschakelaar.

Hoe duur is het om de accu van mijn accu te laden?
Thuis een elektrische auto opladen is het goedkoopst. Je ontvangt een factuur met het verbruik X de kilowattuurprijs van je stroomleverancier voor je woning zoals Engie, Budget energie, Eneco, NLE, Energiedirect en Oxxio, Vattenfall, Vandebron, PowerPeers. Dit is nu ongeveer €0,210 per kWh. De onkosten van elektrisch autorijden liggen tegenwoordig rond de €4,05 p/100 km. Om een indicatie te geven: een gemiddelde benzineauto kost circa €9,65 per 100 kilometer. Wanneer je het combineert met zonnepanelen kan je uiteindelijk zelfs gratis laden. Een reguliere EV vergt 10 – 16 zonnepanelen om elk jaar op eigen zonne-energie rond te rijden in de provincie Gelderland.

Hoe gaat de installatie van het laadpunt?
De leverancier kan indien noodzakelijk een stroomgroep aanleggen in het centrale stroompunt in je huis. Zo zal het stroomnet in huis niet overbelast raken. Vanuit de stroomkast gaat de kabel meestal via de kruipruimte naar buiten. In samenspraak met de vakman bepaal je wat de beste manier is om de werkzaamheden binnen de perken te houden. De laadpaal installateur in Deest bevestigt het laadstation aan de muur of op een speciale paal.

Is mijn meterkast geschikt voor een laadpaal?
Meestal is elke meterkast geschikt te maken om een elektrische auto op te laden. Soms moet er wel wat aangepast worden. Hierbij is van belang of de woning met een 1-fase of 3-fase-aansluiting is uitgevoerd. De eerste EV’s werden geladen op 1-fase stroom (220V). Nieuwere auto’s vergen een zogenaamde 3-fasen aansluiting. In de volksmond wordt het ook wel krachtstroom genoemd. Je kunt zo tot wel 3 keer sneller laden. Een laadpunt installatiebedrijf in Deest kan dit allemaal regelen. De prijzen van deze service bedragen circa €825. Belangrijk: stroomkosten voor vastrecht stijgen dan wel.

Heb ik een type 1 of type 2 stekker nodig?
Stekkers (van laadkabels) heb je in 2 varianten: type 1 (Yazaki) en type 2 (Mennekes). Model 1 wordt gebruikt door Amerikaanse en Japanse automerken. Model 2 stekkers komen we tegen bij de Europese merken. Een groot deel van de beschikbare elektrische auto’s in Deest kunnen opgeladen worden met de type 2 stekker. Ook de openbare (snel)laadpunten in Nederland en onze buurlanden beschikken over type 2 (Mennekes).

Heb ik recht op subsidie bij een laadpaal thuis?
Nee, er is geen landelijke subsidiebeleid voor een thuislaadpunt. Elke provincie is vrij om hier eigen beleid voor te schrijven. De gemeente Druten verschaft op dit moment geen financiële tegemoetkoming voor een particuliere laadpaal. Wat mogelijk wel interessant is, is om een laadstation op een openbare plek aanvragen. Je kunt specifiek verzoeken of het oplaadpunt in de buurt van jouw woning geplaatst mag worden. Bekijk ook www.druten.nl.

Plaats een reactie