Laadpaal Oijen

START KEUZEHULP DIRECT AANVRAGEN

Elektrisch rijden is sterk in opkomst. Een gevolg is dat openbare oplaadpunten meer en meer bezet raken. De oplossing is een slimme laadpaal in Oijen aan huis. Met behulp van een laadstation op eigen terrein weet je altijd zeker dat je de accu kunt opladen van jouw Audi Q4 e-tron of jouw Porsche Taycan Cross Turismo. Niet meer wachten op een vrije plek en het is ook nog eens een stuk goedkoper. Middels onze vergelijker zoek je handige informatie over betrouwbare soorten laadpalen, krijg je inzicht in de mogelijkheden en kom jij in contact met vakkundige experts voor installatiewerk uit de buurt.

  • Door te kiezen voor een eigen elektrische laadpaal ben je veel goedkoper uit qua laadkosten.
  • Je bent niet afhankelijk van het openbaar netwerk.
  • Elke ochtend beginnen met een volle accu, en dus een maximale actieradius.
  • Nog goedkoper rijden wanneer jij zelf thuis zonnepanelen hebt.
  • Deze slimme laadpaal aan huis laat je al plaatsen voor €985.
  • Een privé laadstation aan huis verdien je terug in 5 – 10 jaar.

thuis-elektrisch-auto-laden

Laadstation thuis plaatsen Oijen

Elektrisch rijden is de toekomst. Het opladen van een elektrisch voertuig zoals bijv. een Polestar 2 kan op diverse manieren. Een particuliere eigen goedkope laadpaal Oijen kopen is een uitstekend idee. Het is gemakkelijk en snel en je bent altijd verzekerd van een volle accu. Daarnaast is het een stuk voordeliger dan bij een laadstation in de omgeving. De kosten bestaan uit: een eenmalige investering (aanschaf & plaatsing) en uiteraard de verbruikte stroom (deze stroom kan je natuurlijk zelf opwekken middels zonnepanelen). Alles wat je nodig hebt is een eigen oprit of garage. Welk laadstation moet ik kiezen voor mijn woning (meterkast) en auto? Hieronder bieden wij tips en adviezen ten aanzien van laadpaal laten installeren in Oijen. Op deze website lees je ook meer over Elektrische auto prive rijden.

Wallbox of laadpaal
Een laadstation Oijen kan op verschillende manieren worden gemonteerd. Je kunt ‘m vastzetten aan de muur (wandbox) of op een vrijstaande paal. Voor de laadsnelheid maakt het geen verschil. Onderzoek de afstand tot de parkeerplaats van jouw EV zodat je geen lange laadkabels nodig hebt.

1- of 3-fasen aansluitingen
De 1-fase variant maakt gebruik van de normale 230V aansluiting. Het heeft een standaard vermogen van 16A. Je kunt dan uitgaan van 3.7 kW laadvermogen. In principe heeft elke woning minimaal een 1-fase aansluiting (1x30a). Het 3-fase systeem maakt gebruik van krachtstroom, een aparte 3-fase aansluiting is nodig. Reken dan op z’n 11 kW laadvermogen. De 3-fase variant kan dus veel sneller een auto opladen. Is je meterkast nog niet geschikt voor een 3-fase aansluiting? Tegen een kleine meerprijs kan je jouw meterkast uitbreiden door een elektricien in Oijen. Ook dien je een aanvraag in bij de netbeheerder.

Jouw eigen oplaadpunt laten plaatsen

Voordelig opladen en nooit meer wachten op een vrije plek

Losse of vaste kabel
Er zijn eigenlijk 2 mogelijkheden: een laadzuil met een zogenaamde vaste kabel of een losse stekker. Het belangrijkste voordeel van een vastzittende kabel is dat er weinig handelingen nodig zijn om op te laden. Een bijkomend voordeel is dat ze beschikbaar zijn in allerlei lengtes, bij sommige leveranciers tot wel 10 meter. Belangrijk nadeel is dat je de kabel regelmatig moet schoonmaken door de (soms) slechte weersomstandigheden (behalve als je de luxe hebt dat je binnen kan laden). Wat we ook vaak horen is dat het een rommelig geheel wordt. Ook moet je er rekening mee houden dat sommige (oudere) EV’s weer een andere stekker nodig hebben.

Het grote gemak van een losse kabel (alsook voor een socket) is dat elke soort EV kan opladen. Daarvoor neem je de kabel die standaard in je kofferbak ligt. Daarnaast heb je geen rommelige hangende kabels en is de kwaliteit van de stekker gewaarborgd. Het minpunt is dat het altijd even iets langer duurt als je even snel wilt laden. Eerst moet je de losse kabel erbij pakken, om alles vervolgens aan te sluiten. Een laadpaal zonder vaste kabel krijgt tegenwoordig vaak de voorkeur. Krijg je later een andere elektrische auto met een andere aansluiting? In dat geval hoef je jouw laadzuil niet weer opnieuw aan te passen. Alternatief: bekijk ook de snelladers in Oijen.

Enkele vs dubbele laadpaal
We onderscheiden 2 soorten: 1 aansluiting of 2 aansluitingen. Hetgeen waar ze in verschillen is het aantal auto’s dat je op 1 moment kunt opladen. Een enkelvoudige paal heeft 1 ingang, en kan dus maar 1 auto laden, met een dubbel laadsysteem kun je 2 EV’s op het station aansluiten. Ideaal als je meerdere elektrische voertuigen in het gezin hebt of wanneer je een extra service wil bieden aan bezoekers.

Innovatieve toepassingen
De nieuwste laadsystemen herbergen intuïtieve slimme laadfuncties. In de opsomming hieronder tref jij extra uitleg over slimme laadpunten en de toepassingen daarvan.

  • Dynamic Load Balancing: stemt energieverbruik af met andere apparaten in huis.
  • Peak shaving: voorkom overschrijden van de maximale stroomcapaciteit van uw parkeervoorziening.
  • Gezichtsherkenning: zo kan je hands-free jouw laadpaal ontgrendelen.
  • Gebarenherkenning: Laadzuil bedienen met eenvoudige gebaren.
  • AutoStart / Plug&Charge: ook wel plug & charge, direct laden zonder pasje.
  • Abonnementen & Laadpas: altijd een goed overzicht van al je oplaadmomenten.

Laadpaal installateur Oijen vergelijken

De aanschafprijzen van laadpalen lopen zeer uiteen. De kostprijs van een laadstation voor thuis schommelt tussen de €550 tot +/- €3175. De prijs hangt vooral af van de laadcapaciteit van het station. Des te hoger het vermogen, hoe sneller de batterij van de auto laadt. Daarnaast zien we steeds meer slimme laadpunten met extra’s als Autostart die in aanschaf duurder zijn. Hieronder vind je de gemiddelde kosten laadpaal Oijen.

Type laadpaalLaadcapaciteitLaadtijdKosten
1-fase laadpaal3,7 kW10 – 12 uur€520- €615
1-fase laadpaal7,4 kW5,4 uur€525- €640
3-fase laadpaal11 kW3,6 uur€675- €755
3-fase laadpaal22 kW2 uur€845- €1025
Prijzen van laadpaal aan huis (excl. installatie).

Populaire leveranciers

  1. EVBox:Verbonden met Wi-Fi, 3G en Bluetooth.
  2. Wallbox (wandlader): Programmeer het opladen in de daluren.
  3. NewMotion: onderdeel van de shell group (veel expertise).
  4. Alfen: Montage aan wand of losstaand met optionele montagepaal.
  5. Mennekes: Kompact, praktisch en premium.
  6. EVhub: Voor elke EV met een type 1 of type 2 stekker.
  7. Webasto: Plug & Charge (aansluiten en direct laden).
  8. Ecotap: Voor elke Plugin Hybride en/of volledige elektrische auto.
  9. Blue Current: Plug & Charge of met laadpas laden.
  10. Chargepoint: Zeer eenvoudige bediening en degelijk ontwerp.
  11. Myenergi / Zappi: Variabel laden tussen 6A en 32A.
  12. Tesla Wall Connector: Aanbevolen voor Model X, Model S en Model 3.
  13. NRGkick: Tot 3-fasen opladen, overal waar je wilt.
  14. Alternatieve leveranciers: ABB, Eaton, Etrel, Delta, Etrel, Flexicharge, Hypercharger, Schneider Electric en Tritium, Zaptec, Efacec, Xcharge.

laadstation-thuis-vergelijken

Installatieprijzen 2022
De uiteindelijke kosten van een voordelige laadpaal installeren in Oijen bedragen tussen de €430 – €2125. De totale kosten hangen af van of er iets in de meterkast omgezet moet worden en de afstand tussen de meterkast en de locatie waar het laadstation komt. Hoe meer afstand er overbrugd moet worden, hoe meer graafwerk er gedaan moet worden en zal ook het aantal kabelmeters toenemen.

Informatie over laadpassen
Steeds vaker wordt na de aanschaf van een laadpaal voor een elektrische auto ook een abonnement afgesloten. Je hoeft dit niet te nemen, maar kan het een hoop werk en administratie schelen. De kosten van zo’n laadpaal abonnement bedragen circa €3,25 op maandbasis.

  • Altijd inzicht in het verbruik van jouw laadstation.
  • Laadsessies thuis verrekenen met werkgever.
  • instellen van laadkosten voor gastgebruik.
  • Profiteer van 24/7 service en updates.

Een goedkope laadpaal voor thuis?

Bekijk betrouwbare installatiebedrijven uit jouw streek.

Kan ik veel geld besparen met elektrisch rijden?

Elektrisch rijden leidt tot een forse kostenbesparing. De investering in een elektrische auto en het thuislaadpunt hebben een korte terugverdientijd. Op deze pagina kan je een rekenvoorbeeld zien. Nederlandse automobilisten rijden elk jaar circa 1033 kilometer op maandbasis. Met dit gemiddelde als uitgangspunt berekenen we hoeveel je bespaart met elektrisch rijden. In onze calculatie hanteren we de actuele prijzen (i.c.m een laadstation voor elektrische voortuigen in Oijen):

  • Benzine rijden 2022: €0,120/km
  • Elektrisch rijden 2022: €0,044/km
AandrijvingPrijzen p/kmPer maandPer jaar
Benzine€0,120€123,96€1487,52
Elektrisch€0,044€45,45€545,42
Besparing€0,076€78,51€942,10
Vergelijking elektrisch rijden en en benzine in augustus 2022.

Laadpaal aanvragen gemeente Oss

Heb je een EV, maar is er onvoldoende ruimte voor een eigen laadstation? En is er nog geen openbaar laadpunt in de buurt? Je kunt dan zo’n openbaar oplaadpunt in Oijen aanvragen bij de gemeente. Er gelden hiervoor wel aanvullende voorwaarden:

  • Op jouw eigen oprit is er geen ruimte voor een laadpunt.
  • Er is nog geen openbaar laadstation aanwezig in jouw directe omgeving.
  • De aanvrager moet in het bezit zijn van een EV of hybride auto met een aanzienlijke actieradius.

Zodra je voldoet aan deze criteria bekijkt een ambtenaar jouw aanvraag. De gemeente bepaalt of en op welke plek de laadzuil komt te staan. Ze analyseren hiervoor relevante zaken als vindbaarheid en technische haalbaarheid. Elke EV-rijder kan terecht bij dit oplaadpunt. Meer informatie is beschikbaar op www.oss.nl. Daar lees je ook of de gemeente subsidies verstrekt. Meer en meer gemeenten schieten de aanvraag in bij Openbaarladen.nl. Via deze website kan je zonder gedoe een openbare laadpaal aanvragen. Of lees meer informatie over Bijtelling EV’s.

Openbare oplaadpunten in de buurt (augustus 2022)

Laadstations in Oijen zijn er voldoende. Iedereen kan hier parkeren en laden. Het is echter wel redelijk aan de prijs. De kosten wisselen tussen de €0,235 – €0,590 per kWh. Vaak heb je een laadpas abonnement nodig. In het onderstaande kaartje bekijk jij de openbare laadstations in Oijen. Doorzoek daarnaast laadzuilen en verkooppunten in Nuland, Nistelrode, Geffen, Haren en Heesch.

laadpaal-aan-huis-installeren

elektrisch autorijden oijen-5394

Laadpunten voor bedrijven

Een laadpaal op de parkeerplaats bij kantoor is relevant voor personeel of bezoekers. Bezit je een locatie met 10 parkeervakken of meer? Wanneer we kijken naar de actuele regelgeving moet 1 op de 10 parkeerplaatsen geschikt zijn om een EV te laden. Zakelijke laadpalen zijn financieel ook erg interessant. Zo zijn er de huidige subsidieregelingen vanuit de overheid. Je kunt tot wel 75% van de investeringskosten afschrijven.

  • Milieu Investeringsaftrek (MIA): Tot 36% extra van de investeringskosten in mindering brengen op het bedrijfsresultaat.
  • Willekeurige Afschrijving Milieu-Investeringen (VAMIL): Tot 75% van de investeringskosten in een bedrijfsmiddel dat op de Milieulijst afschrijven.
  • Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA): Een mogelijkheid voor investeringen in kleine bedrijfsmiddelen, vooral toegepast voor startende bedrijven.
  • Verder kan je iets bijverdienen door de paal openbaar te stellen en anderen te laten betalen voor het gebruik.


Lees de veelgestelde vragen (FAQ) m.b.t. thuis elektrisch laden

Een eigen laadstation aan huis, wat kost dat?
Een laadpaal aan huis kopen en laten installeren kost +/- tussen de €775 – €2100. De prijsindicatie is afhankelijk van het type laadstation (met of juist zonder slimme functies), het maximale laadvermogen, de afstand van de woning tot de laadzuil (kabelmeters) en het werk dat in de meterkast uitgevoerd moet worden zoals een extra groep of een extra aardlekschakelaar.

Welke prijzen gelden er voor het thuis opladen van de EV?
De tarieven voor het thuis opladen van een elektrische auto zijn goedkoop. Je rekent de kilowattuurprijs af bij je stroomleverancier voor je woning zoals Energiedirect, Budget energie, Essent, Eneco, Engie en Oxxio, PowerPeers, Vattenfall, Pure energie. Dat is om en nabij de €0,250 per kWh. De onkosten van elektrisch autorijden komen hierdoor uit op zo’n €4,15 p/100 km. Vergeet niet: een benzineauto kost al gauw €9,90 p/100 km. In combinatie met zonnepanelen is opladen van jouw EV zelfs gratis. Een normale EV behoeft 12 – 16 zonnepanelen om een jaar lang op zonne-energie te rijden in de provincie Groningen.

Hoe gaat de installatie van het laadpunt?
De monteur zal enkele aanpassingen moeten doen in de stroomvoorziening van je woning. Dit voorkomt overbelasting van het stroomnet. Vanaf de stoomkast vind de kabel via de kruipruimte de weg naar buiten. Samen met de monteur bespreek je wat de meest efficiënte route is zodat er niet al te veel graafwerk nodig is. De gecertificeerde laadpaal installateur in Oijen plaatst het als wallbox aan de muur of op een stevige paal.

Is mijn meterkast geschikt voor een laadpaal?
Uiteindelijk is ieder huis in staat om een elektrische auto te voorzien van stroom. Bij oudere woningen moet er vaak wel wat omgezet worden. Achterhaal of de groepenkast een 1-fase of 3-fase-aansluiting heeft. De eerste elektrische voertuigen konden worden geladen op 1-fase stroom (220V). De actuele types vereisen een 3-fasen aansluiting. Dit komt neer op krachtstroom. Zo kan je veel sneller laden. Een laadpunt installatiebedrijf in Oijen kan jou hierin ontzorgen. De onkosten van deze installatieservice bedragen circa €1100. Belangrijk: Het kan zijn dat hiervoor extra kosten voor vastrecht gelden.

Heb ik een type 1 of type 2 stekker nodig?
Stekkers van laadkabels verdelen we onder intype 1 (Yazaki) en type 2 (Mennekes). Model 1 is vooral te zien bij Japanse en Amerikaanse auto’s. Model 2 stekkers komen we tegen bij verschillende merken binnen de EU. De meeste favoriete elektrische auto’s in Oijen zijn compatibel met een type 2 stekker. Ook het gros van de openbare laadpalen in Nederland (en Europa) hebben doorgaans ook een type 2 mennekes aansluiting.

Is er voor een laadstation aan huis subsidie beschikbaar?
Er bestaan geen landelijke subsidies voor een thuislaadpunt op eigen terrein. Elke gemeente is vrij om hier eigen beleid voor te schrijven. De gemeente Oss biedt op dit moment geen financiële tegemoetkoming voor een particuliere laadpaal. Je kunt er wel over nadenken om een verzoek in te dienen voor een openbaar laadpunt. Je kunt specifiek verzoeken of het oplaadpunt nabij jouw huis kan komen. Zie ook de website van de gemeente www.oss.nl.

Plaats een reactie