Laadpaal Hei- en Boeicop

START KEUZEHULP DIRECT AANVRAGEN

Elektrisch rijden is iets wat we steeds meer zien. Dit resulteert in het feit dat openbare oplaadpunten meer en meer bezet raken. Overweeg dan zeker eens een eigen laadpaal in Hei- en Boeicop aan huis. Middels een privé laadstation weet je altijd zeker dat je de accu kunt opladen van jouw Audi Q4 Sportback e-tron of Kia e-Soul 64 kWh. Je hoeft niet meer te wachten op een vrije laadpaal en je hebt het snel terugverdiend. Hier bekijk je bruikbare informatie over meerdere soorten laadpalen, krijg je inzicht in de mogelijkheden en vind je de beste installateurs werkzaam in jouw regio.

  • Met een particuliere elektrische laadpaal kan je heel goedkoop je eigen auto tanken.
  • Een exclusieve paal voor je eigen wagen.
  • Elke ochtend beginnen met een volle accu, geen zorgen meer over de actieradius.
  • Goedkoop rijden door te laden op je eigen zonnepanelen.
  • Een slimme laadpaal aan huis bestel je al voor €940.
  • Een privaat laadstation kan je al terugverdienen in 6 – 8 jaar.

thuis-elektrisch-auto-laden

Laadstation thuis plaatsen Hei- en Boeicop

Elektrisch rijden is iets wat we steeds meer zien. Het opladen van jouw EV zoals een Audi e-tron GT kan op verschillende manieren. Een 100% eigen goedkope laadpaal Hei- en Boeicop kopen is een goede investering. Het is ontzettend handig in gebruik en je hebt dan de zekerheid van een volle accu. Ook is het stukken betaalbaarder dan laden bij openbare stations. Wat betreft kosten heb je te maken met een eenmalige investering (aanschaf & plaatsing) en de verbruikskosten (het meest ideaal is om extra zonnepanelen op je dak te leggen). Je moet wel de beschikking hebben over een eigen parkeerplaats. Welke laadpaal is nu handig voor mijn auto en mijn situatie? Op deze pagina delen we aantal belangrijke aandachtspunten voor laadpaal laten installeren in Hei- en Boeicop. Bekijk ook meer info over Betrouwbare laadpaal.

Wallbox of laadpaal
Een laadstation Hei- en Boeicop kan op 2 manieren worden aangebracht. Je kunt het installeren aan de muur als een wandmodel (wandbox) of op een paal. Voor de laadsnelheid maakt het geen verschil. Achterhaal hoeveel afstand er zit tussen de laadplek en jouw parkeerplaats om lange dure laadkabels te vermijden.

1-fase of 3-fasen station
De 1-fase variant werkt met de normale 230V aansluiting. Hiermee heb je een minimaal vermogen van 16A. Het maximale laadvermogen is dan 3.7 kW. Iedere woning heeft ten minste 1-fase(1x30a en/of 1x40a). Het 3-fase systeem gebruikt krachtstroom (400V ipv 230V). Reken dan op z’n 11 kW laadvermogen. De 3-fase variant kan dus veel sneller een auto opladen. Beschik je nog niet over een 3-fase installatie? Je kunt dan deze krachtstroomaansluiting laten aanleggen door een erkende elektricien in Hei- en Boeicop. Ook vraag je een verzwaring van de aansluiting aan bij jouw netbeheerder.

Een privé oplaadpaal voor je huis?

Voordelig opladen en nooit meer in de rij bij een laadstation

Losse of vaste kabel
Er zijn grofweg 2 keuzes: een laadzuil met een vaste kabel of een losse variant. Het belangrijkste voordeel van de vaste stekker is dat je eenvoudig en snel de auto kunt opladen. Wat hierbij ook handig is is dat je ze in meerdere formaten en lengtes kunt kopen, tot wel 8 meter. Een punt van kritiek is dat je de kabel regelmatig moet schoonmaken omdat deze onderhevig is aan weersomstandigheden(tenzij je binnen laadt). Waar je ook rekening mee moet houden is dat het veel ruimte inneem (staat slordig). Ook is het goed om je te bedenken dat sommige (oudere) EV’s weer een andere stekker nodig hebben.

Het grote voordeel van een losse kabel (of een socket) is dat elk type auto dan gebruikt kan worden. Daarvoor neem je de laadstekker die je overal gebruikt en die je altijd mee hebt. Evenzeer ligt / staat de wallbox zo dus nooit in de weg en is de kwaliteit van de stekker gewaarborgd. Belangrijk nadeel is dat er een extra handeling vereist is als jij de EV even snel wil bijladen. Je moet de kabel/stekker dan uit je koffer pakken, om vervolgens aan te sluiten op de EV en de wallbox. Een paal met een losse laadkabel is doorgaans toch praktischer. Krijg je later een andere elektrische auto met een andere aansluiting? In zo’n geval zijn er geen aanpassingen nodig. Alternatief: kies ook eens voor snelladers in Hei- en Boeicop.

Enkel of dubbel laadpaal: wat zijn de verschillen
Er zijn twee keuzes: een enkele of een dubbele laadpaal. Het verschil heeft te maken met hoeveel auto’s je er op aan kunt sluiten. Een enkelvoudige paal kan voor 1 EV de benodigde stroom leveren, een dubbel station heeft 2 ingangen voor 2 auto’s. Dit is praktisch als je buren de laadpaal bijvoorbeeld ook willen gebruiken of wanneer je een extra service wil bieden aan bezoekers.

Smart toepassingen
Laadpalen hebben tegenwoordig milieuvriendelijke & slimme laadfuncties. Hieronder check je meer info over slimme laadpunten en de verschillende opties.

  • Dynamic Load Balancing: handige functie die overbelasting voorkomt.
  • Peak shaving: voorkom kosten die uw netbeheerder in rekening kan brengen bij het overschrijden van het piekvermogen.
  • Gezichtsherkenning: De laadpaal kan alleen door geautoriseerde personen gebruikt worden.
  • Gebarenherkenning: door middel van simpele gebaren een laadsessie starten of beëindigen.
  • AutoStart / Plug&Charge: eenvoudig laadsessies starten door uitsluitend in te pluggen.
  • Abonnementen & Laadpas: Ontvang automatisch een vergoeding voor laadtransacties op jouw eigen adres.

Laadpaal installateur Hei- en Boeicop vergelijken

De huidige prijzen van laadpalen variëren enorm. De (eenmalige) aanschafprijs van een laadstation voor thuis bedraagt tussen de €525 tot en met €3050. De prijzen worden voor een groot deel bepaald door het laadvermogen van het systeem. Hoe krachtiger je systeem, des te sneller de batterij weer is opgeladen. In aanvulling hierop onderscheiden we slimme systemen met functies als gebarenherkenning die een hogere verkoopprijs hebben. In de bijgaande tabel tref je de kosten laadpaal Hei- en Boeicop.

Type stationLaadvermogenLaadtijdPrijs
1-fase laadpaal3,7 kW10,5 uur€520- €625
1-fase laadpaal7,4 kW5,4 uur€515- €615
3-fase laadpaal11 kW4 uur€660- €750
3-fase laadpaal22 kW1,5 uur€850- €960
Gemiddelde aanschafkosten laadpaal aan huis (excl. installatie).

Top leveranciers

  1. EVBox:De beste laadpaal voor thuis.
  2. Wallbox (wandlader): Tot 8 keer sneller opladen.
  3. NewMotion: eenvoudige en toegankelijke systemen.
  4. Alfen: Montage aan wand of losstaand met optionele montagepaal.
  5. Mennekes: Wereldwijde specialist voor industriële stekkervoorzieningen.
  6. EVhub: Een van de voordeligste aanbieders in de markt.
  7. Webasto: Slimme technologie in een slank design laadstation.
  8. Ecotap: Montage op paal of aan de wand, degelijk design.
  9. Blue Current: Zeer gebruiksvriendelijke laadstations.
  10. Chargepoint: Milieuvriendelijk en volledig recyclebaar systeem.
  11. Myenergi / Zappi: Slimme aanpasbare maximale stroom limiet.
  12. Tesla Wall Connector: De beste keuze voor de Model X, Model S en Model 3.
  13. NRGkick: 10 keer sneller dan standaard stopcontactladers.
  14. Ook interessant: ABB, Eaton, Etrel, Delta, Etrel, Flexicharge, Schneider Electric , Hypercharger of Tritium, Xcharge, Efacec, Zaptec.

laadstation-thuis-vergelijken

Prijzen voor installatie 2022
De uiteindelijke kosten van een voordelige laadpaal installeren in Hei- en Boeicop bedragen tussen de €400 & €2175. Deze prijs komt tot stand door de verschillende installatieonderdelen in de meterkast en de totale afstand qua kabels en graafwerk. Hoe groter het terrein, hoe meer graafwerk/boorwerk er bij komt en des te meer (dure) kabels er nodig zijn.

Laadpas bij laadpaal aan huis
Soms wordt bij het kopen van een laadpaal voor een elektrische auto een abonnement genomen. Dit is geen vereiste, alleen loop je dan wel enkele voordelen mis. De kosten van zo’n laadpaal abonnement bedragen zo’n €3,75 per maand.

  • Inzicht in je laadsessies.
  • Automatisch je stroomkosten laten verrekenen.
  • instellen van laadkosten voor gastgebruik.
  • Profiteer van 24/7 service en updates.

Laadpaal bij je thuis installeren?

Zoek populaire deskundigen uit jouw streek.

Rekenvoorbeeld besparing elektrisch rijden

Elektrisch rijden kan flink besparen op je autokosten. Zo’n elektrische auto en jouw thuislaadpunt verdien je vrij vlot terug. Op deze pagina hebben wij een rekenvoorbeeld. De Nederlander rijdt om en nabij de 1172 kilometer per 4 weken. Op basis daarvan begroten we hoeveel je bespaart met elektrisch rijden. In onze berekening gebruiken we de volgende prijzen (i.c.m een laadstation voor elektrische voortuigen in Hei- en Boeicop):

  • Benzine rijden 2022: €0,145/km
  • Elektrisch rijden 2022: €0,049/km
SoortPrijzen p/kmP/maandP/jaar
Benzine€0,145€169,94€2039,28
Elektrisch rijden€0,049€57,43€689,14
Besparing€0,096€112,51€1350,14
Dit kun je besparen met elektrisch rijden in augustus 2022.

Laadpaal aanvragen gemeente Vijfheerenlanden

Heb jij de beschikking over een EV, echter beschikt je niet over een eigen oprit? En ontbreekt het aan een openbaar laadpunt in jouw eigen wijk? Je kunt dan een openbaar oplaadpunt in Hei- en Boeicop aanvragen bij de gemeente. De gemeente hanteert strenge eisen:

  • Je hebt niet genoeg ruimte voor een eigen laadpunt.
  • Er is nog geen openbaar laadstation aanwezig in jouw directe omgeving.
  • De aanvrager moet in het bezit zijn van een EV of hybride auto met een minimale actieradius en/of accucapaciteit.

In de situaties waarin voldaan wordt aan de voorwaarden bekijkt een ambtenaar jouw aanvraag. De gemeente wijst uit of en op welke locatie de laadzuil gemonteerd wordt. Ze overwegen daarbij factoren als toegankelijkheid en veiligheid. Elke bewoner mag gebruik maken van het oplaadpunt. Uitgebreide informatie is te vinden op www.vijfheerenlanden.nl. Daar kom je er ook achter of er een subsidie mogelijk is. Flink wat gemeenten laten alles uitvoeren door Openbaarladen.nl. Via deze omgeving kan je in 6 stappen een openbare laadpaal aanvragen. Op EVplan.nl lees je ook alles over Hybride voertuigen.

Kaart met openbare laadpunten (augustus 2022)

Laadstations in Hei- en Boeicop zijn elke dag werkzaam. Elke weggebruiker kan hier parkeren en laden. Het is echter wel redelijk aan de prijs. De kosten schommelen tussen de €0,265 tot wel €0,590 p/kWh. Om te laden moet je een laadpas abonnement hebben. In het onderstaande kaartje doorzoek jij de openbare laadstations in Hei- en Boeicop. Bekijk ook oplaadpunten en verkopers in Hoef en Haag, Hagestein, Zijderveld, Everdingen en Ravenswaaij.

laadpaal-aan-huis-installeren

elektrisch autorijden hei--en-boeicop-4126

Laadpunten voor bedrijven en kantoren

Een laadpaal naast kantoor kan worden gebruikt door je personeel en relaties. Beschik je over een gebouw met 10 parkeerplekken of meer? Overeenkomstig de nieuwste wetgeving moet je rekening houden dat 10% van de plekken geschikt is voor EV’s. Zakelijke laadpalen kennen daarnaast ook financiële pluspunten waaronder een aantal subsidiemogelijkheden. Dit maakt het mogelijk om als ondernemer tot 75% van de investeringskosten af te schrijven.

  • Milieu Investeringsaftrek (MIA): Dankzij deze regeling kan je tot 36% van milieuvriendelijke bedrijfsmiddelen aftrekken.
  • Willekeurige Afschrijving Milieu-Investeringen (VAMIL): Tot 75% van de totale investering afschrijven in een willekeurig jaar.
  • Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA): Een mogelijkheid voor investeringen in kleine bedrijfsmiddelen, met name interessant voor startende ondernemers.
  • Ook verdient een zakelijke laadpaal zich terug door derden te laten betalen voor het opladen.


Veelgestelde vragen aangaande thuis elektrisch laden

Een laadstation aan huis laten installeren, wat kost het?
Een privé laadpaal aan huis en laten installeren zit zo tussen de €900 & €2450. De totaalprijs wordt grotendeels bepaalt door af het soort laadsysteem (wel of geen slimme functies), de gewenste aansluiting (laadvermogen), de afstand tussen meterkast en locatie van de laadbox en of alle benodigde aansluitingen reeds aanwezig zijn of dat er nog wat moet gebeuren zoals een extra groep of een extra aardlekschakelaar.

Hoe duur is het om mijn auto thuis op te laden?
Het is het meest voordelig om thuis je elektrische auto te laden. Je betaalt de kilowattuurprijs direct aan de stroomaanbieder van je huis zoals NLE, Energiedirect, Budget energie, Eneco, Essent en Pure energie, PowerPeers, Vattenfall, Vandebron. Rekenen op zo’n €0,235 per kWh. De onkosten van elektrisch autorijden liggen tegenwoordig rond de €3,85 p/100 km. Ter vergelijking: een benzine aangedreven auto kost ongeveer €10,40 p/100 km. Wanneer je het combineert met zonnepanelen kost de gebruikte stroom na verloop van tijd helemaal niks meer. Een reguliere EV eist 10 – 16 zonnepanelen om jaarlijks van zonne-energie rond te kunnen rijden in de provincie Utrecht.

Hoe werkt de installatie?
De monteur legt een aparte stroomgroep aan in de stroomkast in de woning. Zo zal het stroomnet in huis niet overbelast raken. Vanaf de stoomkast wordt er een kabel naar buiten getrokken (vaak via de kruipruimte). Samen met de monteur bespreek je wat de meest efficiënte route is zodat er niet al te veel graafwerk nodig is. De gecertificeerde laadpaal installateur in Hei- en Boeicop bevestigt het laadstation aan de muur of op een losse paal.

Welke aanpassingen in mijn meterkast zijn nodig?
Onderaan de streep is elke stroomkast geschikt te maken om een elektrische auto op te laden. Het kan wel zijn dat er eerst het e.e.a. moet worden omgezet. Belangrijk is of de meterkast is uitgevoerd met een 1-fase of 3-fase-aansluiting. De eerste elektrische voertuigen konden nog overweg met 1-fase 220V stroom. Innovatieve modellen vergen een zogenaamde 3-fasen aansluiting. Dit kennen we ook als krachtstroom. Het snelladen heeft heel veel voordelen. Een laadpunt installatiebedrijf in Hei- en Boeicop kan dit uit handen nemen. De tarieven hiervan bedragen ongeveer €1075. Goed om te weten: het kan zijn dat je hogere maandelijkse kosten betaalt door een hoger vastrecht.

Moet ik een type 1 of type 2 stekker hebben?
Stekkers (van laadkabels) zijn verkrijgbaar in type 1 (Yazaki) en type 2 (Mennekes). Model 1 wordt met name toegepast bij Amerikaanse en Japanse automerken. Model 2 wordt gebruikt door de Europese merken. De meeste bekende elektrische auto’s in Hei- en Boeicop zijn compatibel met een type 2 stekker. Ook de openbare laadpunten in ons land hebben ook standaard type 2 aansluitingen.

Is er een subsidie mogelijk voor een laadpaal bij mij thuis?
Helaas, er zijn geen landelijke subsidieregelingen voor een thuislaadpunt op eigen terrein. Elke gemeente kan hier wel een eigen beleid op maken. De gemeente Vijfheerenlanden verstrekt momenteel geen subsidies of korting op een particuliere laadpaal. Het alternatief is om een verzoek in te dienen voor een openbaar laadpunt. Je kunt aanvragen of het laadpunt in de buurt van jouw huis kan komen te staan. Bekijk ook www.vijfheerenlanden.nl.

Plaats een reactie