Laadpaal s-Heerenberg

START KEUZEHULP DIRECT AANVRAGEN

Elektrisch rijden is klaar voor een doorbraak. Een gevolg is dat openbare oplaadpunten meer en meer bezet raken. Dit probleem kan je omzeilen dankzij een eigen laadpaal in s-Heerenberg aan huis. D.m.v. een particulier laadstation weet je altijd zeker dat je de accu kunt opladen van jouw Dacia Spring Electric + Skoda Enyaq iV 80X. Altijd verzekerd van een laadpaal op jouw eigen oprit en het is erg goedkoop. Middels onze vergelijker ontdek je praktische informatie over velerlei soorten laadpalen, vertellen we je waar je zoal op moet letten en vind je de beste installateurs uit de buurt.

  • Met een particuliere elektrische laadpaal rijd je extreem voordelig.
  • Niet afhankelijk van de beschikbaarheid van een openbare laadpaal.
  • Altijd een volle accu, en dat betekent altijd een optimale actieradius.
  • Nog goedkoper rijden wanneer je er extra zonnepanelen bij neemt.
  • Een slimme laadpaal aan huis is al te bestellen voor €895.
  • Een eigen laadstation aan huis verdien je al binnen 7 jaar terug.

thuis-elektrisch-auto-laden

Laadstation thuis plaatsen s-Heerenberg

Elektrisch rijden is de toekomst. Het opladen van een elektrisch voertuig zoals bijv. een Volkswagen ID.4 1st gaat steeds eenvoudiger. Een eigen goedkope laadpaal s-Heerenberg kopen is steeds meer in trek. Het werkt snel en eenvoudig en je kunt rekenen op een volgeladen accu. Ook is het laden van een accu vele malen goedkoper dan bij een publiek toegankelijk laadstation. De kosten waar je mee te maken krijgt zijn de initiële aanschaf + installatie en de tarieven voor de elektriciteit (het gebruik van eigen zonnepanelen wordt aangeraden). Een belangrijke randvoorwaarde is dat je beschikt over een eigen oprit of garage. Welke laadpaal is geschikt voor mijn woning (meterkast) en auto? In onze keuzehulp bieden wij inhoudelijke informatie en tips rondom laadpaal laten installeren in s-Heerenberg. Zie ook onze informatie over Aansluitingen.

Wallbox of laadpaal
Een laadstation s-Heerenberg kan op 2 manieren worden aangebracht. Het kan als een wandbox aan een muur gemonteerd worden of op een montagepaal. Voor de laadsnelheid maakt het geen verschil. Check de afstand die er zit tussen de parkeerplek en het laadstation (dan heb je minder kabels nodig).

1-fase of 3-fasen station
Het 1 fase systeem kan laden met een standaard 230V aansluiting. Hiermee heb je een minimaal vermogen van 16A. Je kunt dan uitgaan van 3.7 kW laadvermogen. Iedere woning heeft minimaal een 1-fase aansluiting (1x30a). Het 3-fase systeem onderscheidt zich doordat deze gebruik maakt van krachtstroom (400 v). Het maximale laadvermogen is 11 kW per uur. De 3-fase installatie kan dus veel sneller een auto opladen. Heeft je woning geen groepenkast met 3-fase? Voor een paar honderd euro kun jij jouw meterkast uitbreiden door een elektricien in s-Heerenberg. Tenslotte moet de netbeheerder een aanpassing doen aan jouw aansluiting.

Een eigen oplaadstation voor de deur?

Goedkoop laden en nooit meer in de rij bij een laadstation

Vaste of losse laadkabel
Er kan gekozen worden uit 2 opties: een laadzuil met een zogeheten vaste kabel of een kabel die afneembaar is. Het grootste gemak van een vastzittende kabel is dat je niet eerst een losse kabel uit je koffer hoeft te halen. Wat hierbij ook handig is is dat je ze in XL-formaat kunt bestellen, tot wel 10 meter. Een punt van kritiek is dat de kabel een minder lange levensduur heeft omdat deze onderhevig is aan weersomstandigheden(behalve als je de luxe hebt dat je binnen kan laden). Een ander minpunt is dat het er niet zo strak en georganiseerd uitziet. Bovendien is het goed om je te bedenken dat elke EV weer net een andere stekker nodig heeft.

Het grote voordeel van een losse kabel (net als een socket) is de mogelijkheid om elk type auto op te laden. Daarvoor neem je de laadstekker die je overal gebruikt en die je altijd mee hebt. Overigens heb je geen rommelige hangende kabels en gaat jouw kabel langer mee. Het grote nadeel is dat je steeds een extra handeling moet uitvoeren als jij de EV even snel wil bijladen. Eerst moet je de losse kabel erbij pakken, pas daarna kan je ‘m aansluiten. Het station met een losse kabel blijkt uit onderzoek het beste te werken. Koop je een nieuwe elektrische auto? In dit geval ben je geen extra geld kwijt aan een aanpassing van het laadstation. Tip: gebruik ook zeker een snelladers in s-Heerenberg.

Enkel of dubbel laadpaal: wat zijn de verschillen
Er zijn 2 opties: 1 aansluiting of 2 aansluitingen. Het verschil zit hem in het aantal auto’s dat je op 1 moment kunt opladen. Een enkelvoudige paal kan nooit meer dan 1 auto opladen, een dubbel uitgevoerd systeem is geschikt voor 2 EV’s. Nuttig als je meerdere elektrische voertuigen in het gezin hebt en natuurlijk voor zakelijke parkeerplaatsen.

Slimme toepassingen
De nieuwste laadsystemen herbergen intuïtieve slimme laadfuncties. In het gedeelte hieronder check je meer info over slimme laadpunten en de nieuwste functies.

  • Dynamic Load Balancing: controleert het stroomgebruik van de woning.
  • Peak shaving: voorkomt overcapaciteit kosten bij het elektrisch laden.
  • Gezichtsherkenning: uitsluitend opladen wanneer jij zelf het systeem hebt ontgrendeld.
  • Gebarenherkenning: Een laadsessie starten of stoppen met een simpel gebaar.
  • AutoStart / Plug&Charge: met autostart hoef je enkel een laadkabel in te pluggen om een laadsessie te starten.
  • Abonnementen & Laadpas: eenvoudig jouw laadpaal openstellen voor derden.

Laadpaal installateur s-Heerenberg vergelijken

De prijzen van laadpalen lopen zeer uiteen. De kosten van een laadstation voor thuis ligt tussen de €850 tot +/- €3425. De prijzen worden voor een groot deel bepaald door het totale laadvermogen van de installatie. Hoe meer vermogen, hoe sneller de batterij van de auto laadt. Daarnaast onderscheiden we slimme systemen met mogelijkheden als voice of gezichtsherkenning die een hogere verkoopprijs hebben. Hieronder vind je de gemiddelde kosten laadpaal s-Heerenberg.

Soort laadstationLaadvermogenLaadtijdKosten
1-fase laadpaal3,7 kW11 – 12 uur€550- €625
1-fase laadpaal7,4 kW5 – 7 uur€515- €625
3-fase laadpaal11 kW3,5 uur€660- €755
3-fase laadpaal22 kW1,5 uur€855- €920
Tabel met gemiddelde kosten laadpaal aan huis (zonder installatie).

Populaire leveranciers

  1. EVBox:Compact en minimalistisch ontwerp.
  2. Wallbox (wandlader): Met handige App met uitgebreide statistieken.
  3. NewMotion: gecertificeerde boxen die weerbestendig zijn.
  4. Alfen: Standaard energiemeter voor het verrekenen van stroom.
  5. Mennekes: Slim kabelbeheer voor vaste kabels.
  6. EVhub: Hoogwaardig en slagvast polycarbonaat.
  7. Webasto: Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
  8. Ecotap: Slimme stroomverdeling tussen de geschakelde laadstations met Smart Grid.
  9. Blue Current: Slim en fraai design met veel vermogen.
  10. Chargepoint: Robuuste omhulling, vandalismebestendig.
  11. Myenergi / Zappi: Middels de HUB constant up-to-date.
  12. Tesla Wall Connector: Aanpasbare vermogensniveaus, compatibel met elke netaansluiting.
  13. NRGkick: Slimme laadpaal die je kunt meenemen, tot 22kW.
  14. Overweeg ook: ABB, Enovates, Delta, Etrel, Etrel, Keba, Flexicharge, Hypercharger en Tritium, Xcharge, Efacec, Circontrol.

laadstation-thuis-vergelijken

Tarieven voor installatie 2024
De huidige kosten van een voordelige laadpaal installeren in s-Heerenberg komen uit tussen de €390 en +/- €2150. De prijs wordt bepaald door of alle benodigde aansluitingen reeds aanwezig zijn en de afstand tussen meterkast en de laadpaal. Des te groter deze afstand is, hoe meer boor- en graafwerk er uitgevoerd moet worden en hoe meer kabels benodigd zijn.

Abonnementskosten laadpas
Steeds vaker wordt bij plaatsing van een laadpaal voor een elektrische auto een speciaal abonnement gekozen. Dit is (zeker als jij de enige gebruiker bent) geen noodzaak, maar kan het een hoop werk en administratie schelen. De kosten van deze laadpaal abonnementen bedragen ongeveer €5,75 per maand.

  • Altijd inzicht in je laadgebruik.
  • Automatisch je stroomkosten laten verrekenen.
  • Zelf tarief instellen eigen laadpunt.
  • 24/7 helpdesk support.

Een eigen laadpaal voor thuis?

Check erkende adviseurs uit jouw omgeving.

Gemiddelde besparing elektrisch rijden

Met elektrisch rijden kan je fors goedkoper rijden. De aanschaf van een elektrische auto en het thuislaadpunt heb je snel terugverdiend. In het onderstaande gedeelte vind je een rekenvoorbeeld. De Nederlander rijdt om en nabij de 1091 km per maand. Met dit getal checken we wat de verwachte kostenbesparing is. In ons voorbeeld kiezen we voor de volgende tarieven (i.c.m een laadstation voor elektrische voortuigen in s-Heerenberg):

  • Benzine rijden 2024: €0,105/km
  • Elektrisch rijden 2024: €0,041/km
TypeKosten p/kmPer maandPer jaar
Benzine rijden€0,105€114,56€1374,66
Elektrisch rijden€0,041€44,73€536,77
Besparing€0,064€69,82€837,89
Tabel met besparing elektrisch rijden t.o.v. benzine in april 2024.

Laadpaal aanvragen gemeente Montferland

Lease of koop jij een elektrische auto, maar heb je thuis geen plek voor laadstations? En heb je in jouw directe omgeving niet echt mogelijkheden van een openbaar laadpunt? Je kunt dan een openbaar oplaadpunt in s-Heerenberg aanvragen bij de gemeente. Er gelden hiervoor wel aanvullende voorwaarden:

  • Je kunt geen laadpunt op eigen terrein realiseren.
  • In de directe omgeving is er nog geen openbaar laadstation beschikbaar.
  • Je dient een aanvraag in voor een elektrische- of hybride auto met een aanzienlijke actieradius.

In de situaties waarin voldaan wordt aan de voorwaarden bekijkt de gemeente jouw aanvraag. De gemeente wijst uit of en waar de laadzuil geactiveerd wordt. Ze checken daarvoor zaken als toegankelijkheid en drukte. Elke inwoner mag hier parkeren en laden. Meer details is beschikbaar op www.montferland.info. Hier kan je ook lezen welke subsidiemogelijkheden er bestaan. Flink wat gemeenten verwijzen je door naar Openbaarladen.nl. Daar kan je zonder gedoe een openbare laadpaal aanvragen. Op deze website lees je ook meer over Elektrische auto zakelijk rijden.

Openbare oplaadpunten in de regio (april 2024)

Laadstations in s-Heerenberg zijn aanwezig. Elke weggebruiker kan hier laden. Het is echter wel redelijk aan de prijs. De prijzen variëren tussen de €0,295 – €0,550 per kWh. Een laadpas abonnement is noodzakelijk. In het volgende schema zie jij alle openbare laadstations in s-Heerenberg. Vind ook laadmogelijkheden en verkooppunten in Stokkum, Zeddam, Loerbeek, Kilder en Wehl.

laadpaal-aan-huis-installeren

elektrisch autorijden s-heerenberg-7041

Alles over laadpunten voor zakelijk gebruik

Een laadpaal op de parkeerplaats bij kantoor is heel praktisch voor bijv. klanten, bezoekers en personeel. Betreft het een bedrijfspand met 10 parkeerplekken of meer? Op grond van de nieuwe wet- en regelgeving moet 10% van de parkeervakken een laadplaats zijn. Zakelijke laadpalen zijn financieel ook nog eens het overwegen waard. Als ondernemer kun je profiteren van een aantal subsidieregelingen. Zo kan je tot wel 75% van de investeringskosten afschrijven op een zelfgekozen moment.

  • Milieu Investeringsaftrek (MIA): Profiteren van een investeringsaftrek 13,5%, 27% of maar liefst 36%.
  • Willekeurige Afschrijving Milieu-Investeringen (VAMIL): Tot 75% van de totale investering afschrijven in een willekeurig jaar.
  • Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA): De mogelijkheid voor het aftrekken van kleine investeringen, vooral toegepast voor startende bedrijven.
  • Verder kan je als eigenaar van zakelijke laadpunten verdienen door het laadpunt openbaar te maken en derden te laten betalen voor het opladen.


Veelgestelde vragen aangaande thuis elektrisch laden

Hoeveel geld kost een eigen laadstation aan huis?
Een laadpaal voor thuis inclusief plaatsing zit qua kostprijs tussen de €1025 & €2400. De definitieve prijs wordt berekend aan de hand van het type en model (softwarematige slimme functies), het minimale laadvermogen, afstand tussen de meterkast en de locatie waar het station komt en extra werkzaamheden in de meterkast zoals het plaatsen van een aardlekautomaat of nieuwe groep.

Wat kost een auto thuis opladen?
Het thuis opladen van een elektrische auto is erg aantrekkelijk. Je betaalt de kilowattuurprijs direct aan de stroomaanbieder van je huis zoals NLE, Eneco, Budget energie, Essent, Engie en PowerPeers, Pure energie, Vandebron, Oxxio. Dit is nu ongeveer €0,250 per kWh. De tarieven van elektrisch autorijden liggen gemiddeld op €3,90 per 100 kilometer. Vergeet niet: een normale auto op benzine kost ongeveer €9,75 p/100 km. Wanneer je het combineert met zonnepanelen kost de stroom je helemaal niets meer. De gemiddelde EV heeft tussen de 8 en 14 zonnepanelen nodig om een heel jaar lang de kunnen rijden op zonnestroom in de provincie Gelderland.

Hoe gaat de installatie van het laadpunt?
De specialist zal enkele aanpassingen moeten doen in je stroomkast. Op die manier kunnen alle apparaten in de woning veilig werken. Van de stroomkast loopt de kabel ondergrond naar de gewenste plek. In overleg met de expert wordt besloten wat een goede plek is zodat er niet al te veel graafwerk nodig is. De laadpaal installateur in s-Heerenberg plaatst het als wallbox aan de muur of bevestigt ‘m op een losse paal.

Is mijn meterkast geschikt voor een laadpaal?
Over het algemeen is elke meterkast geschikt voor het opladen van een elektrische auto. Met name bij oudere huizen moet er wel wat gebeuren. Bekijk vooraf wel of je meterkast met een 1-fase of 3-fase-aansluiting is uitgerust. De eerste modellen werden geladen op 1-fase stroom (220V). Nieuwere elektrische voertuigen worden opgeladen met een 3-fasen laadpaal. In de volksmond wordt het ook wel krachtstroom genoemd. Dit snelladen zal je de nodige uren besparen. Een laadpunt installatiebedrijf in s-Heerenberg zal al dit werk voor je oplossen. De onkosten van deze installatieservice zijn zo’n €850. Let op: het vastrecht van je energieleverancier kan hierdoor omhoog gaan.

Wat voor verschil zit er tussen een type 1 en type 2 stekker?
Stekkers verdelen we onder intype 1 (Yazaki) en type 2 (Mennekes). Model 1 wordt vooral gebruikt door Japanse en Amerikaanse auto’s. Model 2 wordt doorgaans geïmplementeerd bij merken uit de Europese Unie. De meeste bekende elektrische auto’s in s-Heerenberg beschikken over een type 2 aansluiting. Ook de openbare laadpunten in ons land hebben ook standaard type 2 aansluitingen.

Is er een subsidie mogelijk voor een laadpaal bij mij thuis?
Helaas, er zijn geen landelijke subsidieregelingen voor een thuislaadpunt op eigen terrein. Elke provincie kan hier wel een eigen beleid op maken. De gemeente Montferland biedt op het ogenblik geen financiële tegemoetkoming voor een particuliere laadpaal. Het alternatief is om een openbaar laadstation aan te vragen. Je kunt specifiek verzoeken of het oplaadpunt nabij jouw woning geplaatst mag worden. Een verzoek indienen kan op www.montferland.info.

Plaats een reactie