Laadpaal Aagtekerke

START KEUZEHULP DIRECT AANVRAGEN

Elektrisch rijden is sterk in opkomst. Door deze trend zien we ook dat openbare oplaadpunten meer en meer bezet raken. De oplossing is een eigen laadpaal in Aagtekerke aan huis. Middels een zelfvoorzienend laadstation ben je altijd verzekerd van een plekje voor jouw MG ZS EV of bijvoorbeeld de Fiat 500e Berlina 42 kWh. Niet meer wachten op een vrije plek en het is erg goedkoop. Op EVPlan.nl vind je handige informatie over velerlei soorten laadpalen, vertellen we je waar je zoal op moet letten en vind je de beste installateurs die werken in jouw gemeente.

  • Met een eigen elektrische laadpaal ben je veel goedkoper uit qua laadkosten.
  • Altijd een vrije plek, nooit meer wachten.
  • Elke ochtend beginnen met een volle accu, en dus een maximale actieradius.
  • Autorijden zonder onkosten wanneer jij zelf thuis zonnepanelen hebt.
  • Deze slimme laadpaal aan huis koop je al vanaf €910.
  • Een thuis-laadstation heeft een gemiddelde terugverdientijd van 7-8 jaar.

thuis-elektrisch-auto-laden

Laadstation thuis plaatsen Aagtekerke

De grote opmars van elektrisch rijden is begonnen. Het laden van een elektrisch voertuig zoals bijv. de Audi Q4 e-tron is op dit moment mogelijk op veel manieren. Een eigen goedkope laadpaal Aagtekerke kopen is iets wat je zeker moet overwegen. Je kunt eenvoudig laden en je rijdt elke ochtend weg met een volgeladen accu. Ook is het een stuk goedkoper dan een publiek toegankelijk laadstation. Je hebt te maken met de volgende kosten: de laadpaal zelf, de installatiekosten en de stroom / verbruikskosten (we raden aan om hiervoor ook zonnepanelen te gebruiken). Uitgangspunt hierbij is wel dat je beschikt over een eigen oprit of garage. Welk laadstation moet ik kiezen voor mij EV en woning? Op deze pagina bieden wij handige tips en adviezen ten aanzien van laadpaal laten installeren in Aagtekerke. Bekijk ook meer info over Hybride auto’s.

Wallbox of vaste laadpaal
Een laadstation Aagtekerke kan op verschillende manieren worden gemonteerd. Je kunt het bevestigen tegen een muur (wandbox) of op een stevige paal. Er zit verder geen verschil tussen deze opties. Bekijk kritisch de afstand die er zit tussen de parkeerplek en het laadstation (dan heb je minder kabels nodig).

1- of 3-fasen aansluitingen
Het 1 fase systeem is compatibel met de standaardaansluiting van 230V. Het heeft een standaard vermogen van 16A. Reken dan op z’n 3.7 kW laadvermogen per uur. Elk woonadres in ons land heeft ten minste 1-fase(1x30a en/of 1x40a). Een 3-fase laadzuil gebruikt krachtstroom (400V ipv 230V). Je zit dan op maximaal 11 kW laadvermogen. Een 3-fase laadstation heeft dus een oplaadkracht die 3 keer hoger ligt. Heb je thuis nog niet de beschikking over 3-fase groepen? Je kunt de benodigde werkzaamheden laten uitvoeren door een elektricien in Aagtekerke. Vergeet ook niet om deze aanpassing aan te vragen bij de netbeheerder.

Een eigen oplaadpunt aan huis

Goedkoop laden en altijd verzekerd van een vrije plek

Laadkabel: los of vast
Er kan gekozen worden uit 2 opties: een laadzuil met een zogenaamde vaste kabel of een kabel die afneembaar is. De meerwaarde van de vaste stekker is dat je ‘m heel snel kunt aansluiten op jouw auto. Wat hierbij ook handig is is dat je ze in XL-formaat kunt bestellen, bij sommige leveranciers tot wel 10 meter. Een punt van kritiek is dat de kabel wat gevoeliger wordt voor slijtage omdat er door wind en regen water in kan komen (uitzondering is natuurlijk als je binnen kunt laden). Daarnaast kan het zijn dat het een rommelig geheel wordt. Ten derde moet ook opgemerkt worden dat je niet alle EV’s kunt laden met een vaste kabel.

Het grote voordeel van een losse kabel (als mede een socket) is dat elk type auto dan gebruikt kan worden. Je pakt namelijk de laadstekker die je overal gebruikt en die je altijd mee hebt. Ook ziet het er niet zo chaotisch uit en hoef je je geen zorgen te maken dat de kabel wordt aangetast door wind of regen. Belangrijk nadeel is dat je een stap extra moet uitvoeren als je jouw EV wilt laden. Je moet de kabel/stekker dan uit je koffer pakken, om daarna het geheel te connecten. Een losse kabel wordt meestal aanbevolen. Koop je over een paar jaar een nieuw elektrisch voertuig? In zo’n scenario hoef je geen (dure) aanpassingen door te voeren. Alternatief: bekijk ook de snelladers in Aagtekerke.

Enkele of dubbele laadpaal
Jij kunt gaan voor één aansluiting of twee aansluitingen. Het verschil zit hem in hoeveel auto’s je er op aan kunt sluiten. Een paal met 1 ingang heeft 1 ingang, en kan dus maar 1 auto laden, een dubbel station heeft 2 ingangen voor 2 auto’s. Nuttig voor huishoudens met 2 EV’s of juist voor bedrijven.

Innovatieve functies
De nieuwste laadsystemen herbergen doorgaans geïntegreerde slimme laadfuncties. Hierbij lees je extra details over slimme laadpunten en de praktische functies voor thuis.

  • Dynamic Load Balancing: voorkomt dat de stroom uitvalt.
  • Peak shaving: Voorkom overmatig verbruik tijdens piekuren.
  • Gezichtsherkenning: zo kan je hands-free jouw laadpaal ontgrendelen.
  • Gebarenherkenning: bedien het systeem met eenvoudige handgebaren (soms ook met voice).
  • AutoStart / Plug&Charge: ook wel plug & charge, direct laden zonder pasje.
  • Abonnementen & Laadpas: altijd een goed overzicht van al je oplaadmomenten.

Laadpaal installateur Aagtekerke vergelijken

De aanschafprijzen van laadpalen lopen zeer uiteen. De (eenmalige) aanschafprijs van een laadstation voor thuis bedraagt tussen de €750 tot en met €3025. De prijs wordt bepaald door het totale laadvermogen van de installatie. Hoe meer vermogen, des te sneller de batterij weer is opgeladen. Daarnaast onderscheiden we slimme wallboxen en palen met speciale extra’s als voice of gezichtsherkenning die in aanschaf duurder zijn. In de bijgaande tabel tref je de kosten laadpaal Aagtekerke.

Type laadstationCapaciteitOplaadtijdTarief
1-fase laadpaal3,7 kW10,5 uur€510- €650
1-fase laadpaal7,4 kW5 – 7 uur€510- €625
3-fase laadpaal11 kW3,5 uur€675- €775
3-fase laadpaal22 kW2 uur€855- €1050
Gemiddelde kosten laadpaal aan huis excl. installatie.

Populaire leveranciers

  1. EVBox:Weer- en schokbestendig.
  2. Wallbox (wandlader): De beste manier van elektrisch opladen.
  3. NewMotion: gecertificeerde boxen die weerbestendig zijn.
  4. Alfen: Plug & Charge met optioneel slimme functies.
  5. Mennekes: Comfortabel, slim en groen.
  6. EVhub: Dashboard voor facturatie, verrekening en stroomverbruik.
  7. Webasto: Populaire systemen al vanaf €595,00.
  8. Ecotap: Slimme oplaadsystemen met Dynamic Load Balancing.
  9. Blue Current: Plug & Charge of met laadpas laden.
  10. Chargepoint: Geschikt voor Plug & Play, direct laden.
  11. Myenergi / Zappi: Altijd connected met de speciale HUB.
  12. Tesla Wall Connector: Aanbevolen voor Model X, Model S en Model 3.
  13. NRGkick: Het slimme mobiele laadstation.
  14. Andere mogelijkheden: ABB, Eaton, Enovates, Etrel, Etrel, Schneider Electric , Keba, Hypercharger & Tritium, Efacec, Xcharge, Circontrol.

laadstation-thuis-vergelijken

Tarieven voor installatie 2024
De kosten voor een voordelige laadpaal installeren in Aagtekerke schommelen tussen de € 360 en plus minus €2075. Dit wordt berekend aan de hand van de verschillende installatieonderdelen in de meterkast en de afstand tussen meterkast en de laadpaal. Des te groter deze afstand is, hoe meer boor/graafwerk noodzakelijk is en zal ook het aantal kabelmeters toenemen.

Informatie over laadpassen
Soms wordt na de aanschaf van een laadpaal voor een elektrische auto ook een abonnement afgesloten. Het kan ook prima zonder, alleen loop je dan wel enkele voordelen mis. De kosten van abonnementen voor laadpalen bedragen circa €4,25 per maand.

  • Altijd inzicht in je laadgebruik.
  • Laadsessies thuis verrekenen met werkgever.
  • Je kunt gebruik maken van betaald gastgebruik.
  • Altijd goede support zoals software-updates en 24/7 helpdesk.

Laadpaal voor thuis aanschaffen?

Vergelijk populaire specialisten uit jouw omgeving.

Gemiddelde besparing elektrisch rijden

Elektrisch rijden kan flink besparen op je autokosten. De elektrische auto en het thuislaadpunt plus installatie heb je binnen een aantal jaar terugverdiend. Op deze pagina kun je aan de slag met een rekenvoorbeeld. Nederlandse automobilisten rijden elk jaar circa 1104 km (maandelijks). Met dit aantal kilometers verwachten we wat de verwachte kostenbesparing is. In onze berekening kiezen we voor de volgende tarieven (i.c.m een laadstation voor elektrische voortuigen in Aagtekerke):

  • Benzine rijden 2024: €0,120/km
  • Elektrisch rijden 2024: €0,044/km
TypePrijzen p/kmP/maandPer jaar
Benzine rijden€0,120€132,48€1589,76
Elektrisch€0,044€48,58€582,91
Besparing€0,076€83,90€1006,85
Kosten elektrisch vs benzine rijden in april 2024.

Laadpaal aanvragen gemeente Veere

Rijd je elektrisch, maar heb je thuis geen plek voor laadstations? En kan je nog niet laden bij een openbaar laadpunt in de straat? Op dat moment kan jij zo’n openbaar oplaadpunt in Aagtekerke aanvragen bij de gemeente. De gemeente is hierin wel kritisch en kijkt onder andere naar:

  • Op jouw eigen oprit is er geen ruimte voor een laadpunt.
  • Er is nog geen openbaar laadstation aanwezig in jouw directe omgeving.
  • De indiener beschikt over een EV/hybride auto met een noemenswaardige actieradius.

Mits je voldoet aan de eisen neemt de gemeente de aanvraag in acht. De gemeente zal concluderen of en in welke straat de laadzuil komt te staan. Ze checken daarvoor variabelen als zichtbaarheid en veiligheid. Elk huishouden kan het gebruiken. Uitgebreide informatie is ook gepubliceerd op www.veere.nl. Daar kan je ook naartoe om te kijken of je in aanmerking komt voor een subsidie. Veel gemeenten hebben de uitvoering neergelegd bij Openbaarladen.nl. Via deze omgeving kan je in een paar stappen een openbare laadpaal aanvragen. Op EVplan.nl lees je ook alles over Elektrische auto verzekering.

Openbare oplaadpunten in de regio (april 2024)

Laadstations in Aagtekerke zien we steeds meer. Elke laadpashouder kan hier parkeren en laden. Het is relatief wel duur. De kosten variëren tussen de €0,245 – €0,565 p/kWh. Let op: een laadpas abonnement is een vereiste. In onze maps kaart check je de openbare laadstations in Aagtekerke. Doorzoek daarnaast laadmogelijkheden en verkopers in Westkapelle, Domburg, Oostkapelle, Vrouwenpolder en Serooskerke.

laadpaal-aan-huis-installeren

elektrisch autorijden aagtekerke-4363

Mogelijkheden voor zakelijke laadpunten

Een laadpaal op de parkeerplaats bij kantoor is een extra stukje service richting klanten, bezoekers en personeel. Bezit je een parkeerterrein met minimaal 10 parkeerplaatsen? Op basis van de huidige wetgeving moet ten minste 10% beschikken over een laadpunt. Zakelijke laadpalen kunnen ook aantrekkelijk worden aangeschaft d.m.v. de regelingen bij energieleveranciers en subsidie van de overheid. Je kunt tot wel 75% van de investeringskosten afschrijven.

  • Milieu Investeringsaftrek (MIA): Tot 36% van de aanschafprijs van een laadpaal afschrijven.
  • Willekeurige Afschrijving Milieu-Investeringen (VAMIL): Tot 75% van de aanschafprijs van een laadpaal afschrijven.
  • Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA): Een interessante optie voor bepaalde investeringen, vooral toegepast voor startende bedrijven.
  • Verder kan je iets bijverdienen door de paal openbaar te stellen en anderen te laten betalen voor het laden.


Lees de veelgestelde vragen (FAQ) m.b.t. thuis elektrisch laden

Welke tarieven worden gerekend voor een laadstation aan huis?
Een eigen laadpaal voor huis incl. de benodigde installatie varieert kostentechnisch tussen de €925 – €2325. Het hele prijskaartje hangt vooral af van het soort laadsysteem (eventuele slimme functies), de gewenste aansluiting (laadvermogen), de totale afstand tussen meterkast en de laadplek en de noodzakelijke hardware voor de meterkast zoals een nieuwe groepenkast (of losse extra groep).

Hoe duur is het om de accu van mijn accu te laden?
Je elektrische auto thuis laden is financieel gunstig. Je betaalt de kilowattuurprijs gewoon direct aan je stroomleverancier voor je woning zoals Eneco, Essent, Energiedirect, NLE, Budget energie en Vandebron, Pure energie, Vattenfall, Oxxio. Dat is om en nabij de €0,235 per kWh. De onkosten van elektrisch autorijden zijn omgerekend dus +/- €4,30 per 100 kilometer. Goed om te weten: een benzine aangedreven auto kost om en nabij de €9,95 p/100 km. In combinatie met zonnepanelen kost de gebruikte stroom na verloop van tijd helemaal niks meer. Een EV anno 2024 heeft zo’n 12 – 14 panelen nodig om jaarlijks van zonne-energie rond te kunnen rijden in de provincie Zeeland.

Hoe gaat de installatie in z’n gang?
De expert legt een nieuwe stroomgroep incl. aardlekautomaat aan in jouw meterkast. Dit zorgt voor een optimale stroomverdeling in huis. Via de meterkast vind de kabel via de kruipruimte de weg naar buiten. In overeenstemming met de specialist bereken je wat de beste manier is om zo de graafwerkzaamheden te minimaliseren. De gecertificeerde laadpaal installateur in Aagtekerke plaatst het als wallbox aan de muur of op een montagepaal.

Is mijn meterkast geschikt voor een laadpaal?
Doorgaans is ieder huis in staat om een elektrische auto te voorzien van stroom. Soms moet er wel wat aangepast worden. Het is daarbij wel essentieel dat de groepenkast een 1-fase of 3-fase-aansluiting heeft. De vroegere modellen werden geladen op 1-fase stroom (220V). De nieuwste auto’s vereisen een 3-fasen aansluiting. In de volksmond wordt het ook wel krachtstroom genoemd. Het snelladen heeft heel veel voordelen. Een laadpunt installatiebedrijf in Aagtekerke zal al dit werk voor je oplossen. De tarieven hiervan bedragen ongeveer €1075. Belangrijk: door deze verzwaring betaal je mogelijk een hoger vastrecht.

Moet ik een type 1 of type 2 stekker hebben?
Laadkabels / stekkers heb je in 2 varianten: type 1 (Yazaki) en type 2 (Mennekes). Model 1 wordt vooral gebruikt door Amerikaanse en Japanse automerken. Model 2 wordt met name toegepast bij Europese leveranciers en fabrikanten. De gangbare elektrische auto’s in Aagtekerke kan je laden met zo’n type 2 stekker. Ook vrijwel alle openbare laadpunten zijn voorzien van type 2 stekkers (Mennekes).

Kan ik subsidie krijgen voor een laadpaal bij mij thuis?
Nee, er is geen landelijke subsidiebeleid voor een thuislaadpunt. Elke gemeente heeft een eigen beleid. De gemeente Veere biedt op dit moment geen subsidie voor een particuliere laadpaal. Je kunt het wel overwegen om een openbaar laadpunt aan te vragen. Je kunt specifiek verzoeken of het oplaadpunt niet al te ver van jouw woning geplaatst mag worden. Bekijk ook www.veere.nl.

Plaats een reactie