Laadpaal s-Gravenzande

START KEUZEHULP DIRECT AANVRAGEN

Elektrisch rijden is de toekomst. Dit resulteert in het feit dat er soms geen openbare oplaadplek te vinden is. Dit probleem kan je omzeilen dankzij een 100% eigen laadpaal in s-Gravenzande aan huis. Middels jouw eigen laadstation geniet je iedere morgen van een opgeladen accu van jouw Aiways U5 of Porsche Taycan Cross Turismo. Niet langer zoeken naar een vrij laadstation en het is een stuk voordeliger. Hier check je handige informatie over meerdere soorten laadpalen, krijg je inzicht in de mogelijkheden en kom jij in contact met vakkundige experts voor installatiewerk werkzaam in jouw regio.

  • Met een particuliere elektrische laadpaal bespaar je fors op de energiekosten.
  • Niet afhankelijk van de beschikbaarheid van een openbare laadpaal.
  • Je beschikt altijd over een volle accu, zo beschik je dus altijd over een goede actieradius.
  • Nog voordeliger rijden wanneer jij zelf thuis zonnepanelen hebt.
  • Zo’n slimme laadpaal aan huis schaf je al aan vanaf €965.
  • Een particulier laadstation heeft een gemiddelde terugverdientijd van 7-8 jaar.

thuis-elektrisch-auto-laden

Laadstation thuis plaatsen s-Gravenzande

Elektrisch rijden is klaar voor een doorbraak. Jouw elektrische auto opladen zoals de Mercedes EQA is op dit moment mogelijk op veel manieren. Een eigen goedkope laadpaal s-Gravenzande kopen is iets wat je zeker moet overwegen. Het werkt snel en eenvoudig en je hebt dan de zekerheid van een goede actieradius. Daarbovenop is het veel betaalbaarder dan onderweg laden. De kosten bestaan uit: de aanschaf en installatie van de paal en de kosten van jouw eigen stroom (zonnepanelen kunnen deze tarieven verlagen). Het enige wat je verder moet hebben is een eigen oprit of garage. Welke laadpaal is nu handig voor mijn woning (meterkast) en auto? In onze keuzehulp check je belangrijke aspecten om over na te denken ten aanzien van laadpaal laten installeren in s-Gravenzande. Zie ook aanvullende informatie over Smart Charging.

Laadpaal of wallbox
Een laadstation s-Gravenzande kan op 2 manieren worden geplaatst. Je zet ‘m vast aan de muur als wandbox of op een speciale paal. De werking is verder helemaal identiek. Onderzoek de afstand tot de parkeerplaats van jouw EV zodat je geen al te lange (dure) kabels hoeft te kopen.

1- of 3-fasen aansluitingen
De 1-fase variant is compatibel met een standaard 230V aansluiting. Het systeem werkt dan op standaard 16A. Je kunt dan uitgaan van 3.7 kW laadvermogen. Elke meterkast beschikt over minimaal een 1-fase aansluiting (1x30a). Een 3-fase laadpaal maakt gebruik van 3x 230 V (krachtstroom). Het maximale laadvermogen is 11 kW. Een 3-fase laadstation kan dus wel 3 keer zo snel jouw accu opladen. Beschik je nog niet over een 3-fase installatie? Tegen een kleine meerprijs kan je de meterkast geschikt laten maken door een elektricien in s-Gravenzande. Tenslotte moet de netbeheerder een aanpassing doen aan jouw aansluiting.

Jouw eigen oplaadpunt laten plaatsen

Voordelig opladen en nooit meer in de rij bij een laadstation

Laadkabel: vast of los
Er zijn eigenlijk 2 mogelijkheden: een laadzuil met een zogenaamde vaste kabel of een afneembare kabel. De meerwaarde van de vaste variant is dat je eenvoudig en snel de auto kunt opladen. Een bijkomend voordeel is dat de vaste kabels in meerdere maten verkrijgbaar zijn, bij EV-box tot wel 8 meter. Het minpunt is dat de kabel een minder lange levensduur heeft omdat er door wind en regen water in kan komen (of je moet de auto binnen opladen). Wat je ook vaak ziet is dat het er niet zo netjes uit ziet. Als laatste kan het zijn dat nieuwere modellen weer een ander type stekker gebruiken dan oudere.

Het gemak van een losse kabel (dus met alleen een socket) is dat elke soort EV kan opladen. Hiervoor gebruik je de reguliere meegeleverde kabel. Ook ligt de kabel niet zo in het zicht en hoef je je geen zorgen te maken dat de kabel wordt aangetast door wind of regen. Een negatief aspect is dat je een stap extra moet uitvoeren als je jouw EV wilt laden. Je moet dan altijd alles uit de auto halen, om daarna het geheel te connecten. De oplossing met een losse kabel is doorgaans toch praktischer. Koop je over een paar jaar een nieuw elektrisch voertuig? In dat geval hoef je geen (dure) aanpassingen door te voeren. Alternatief: kies ook eens voor snelladers in s-Gravenzande.

Enkele of dubbele laadpaal
Jij kunt gaan voor één aansluiting of twee aansluitingen. Het onderscheid zit ‘m in het aantal auto’s dat je kunt aansluiten. Een enkele paal kan maximaal 1 auto tegelijk opladen, een dubbel uitgevoerd systeem is geschikt voor 2 EV’s. Erg handig als je 2 elektrische auto’s hebt en natuurlijk voor zakelijke parkeerplaatsen.

Slimme toepassingen
De huidige laadsystemen worden gekenmerkt door vaak ingebouwde slimme laadfuncties. Bijgaand check jij een uiteenzetting over slimme laadpunten en de nieuwste innovaties.

  • Dynamic Load Balancing: voorkom stroomuitval als je je auto oplaadt.
  • Peak shaving: voorkomt overcapaciteit kosten bij het elektrisch laden.
  • Gezichtsherkenning: dit zorgt ervoor dat niemand anders ongevraagd gebruik kan maken van jouw station.
  • Gebarenherkenning: door middel van simpele gebaren een laadsessie starten of beëindigen.
  • AutoStart / Plug&Charge: bij een laadstation met autostart heb je geen pasje, tag of sleutel nodig. Plug & play!
  • Abonnementen & Laadpas: altijd een goed overzicht van al je oplaadmomenten.

Laadpaal installateur s-Gravenzande vergelijken

Die consumentenprijzen van laadpalen zijn nogal verschillend. De adviesprijs van een laadstation voor thuis loopt uiteen tussen de €750 t/m €3050. De prijs hangt vooral af van de slimme functies, het abonnement en de laadcapaciteit. Hoe krachtiger het vermogen, des te sneller de batterij weer is opgeladen. Verder zijn er slimme systemen met speciale features als Dynamic Load Balancing die duurder zijn. In de lijst hieronder staan de huidige kosten laadpaal s-Gravenzande.

Laadpaal typeLaadcapaciteitLaadtijdInvestering
1-fase laadpaal3,7 kW12 uur€500- €620
1-fase laadpaal7,4 kW5 uur€550- €610
3-fase laadpaal11 kW3,5 uur€670- €790
3-fase laadpaal22 kW1,8 – 2 uur€880- €1005
Gemiddelde kosten laadpaal aan huis excl. installatie.

Populaire leveranciers

  1. EVBox:Energieverbruik veilig verdeeld.
  2. Wallbox (wandlader): Tot 8 keer sneller opladen.
  3. NewMotion: onderdeel van de shell group (veel expertise).
  4. Alfen: Standaard energiemeter voor het verrekenen van stroom.
  5. Mennekes: Altijd inzicht in je laadgegevens via de App.
  6. EVhub: Dashboard voor facturatie, verrekening en stroomverbruik.
  7. Webasto: Plug & Charge (aansluiten en direct laden).
  8. Ecotap: Gebruiksvriendelijke en uitgebreide Ecotap managementtool.
  9. Blue Current: Veelzijdig laadpunt met minimale afmetingen.
  10. Chargepoint: Montage aan de wand of op een paal mogelijk.
  11. Myenergi / Zappi: Geschikt voor 1-fase, 2-fase en 3-fase voertuigen.
  12. Tesla Wall Connector: De beste keuze voor de Model X, Model S en Model 3.
  13. NRGkick: Het slimme mobiele laadstation.
  14. Alternatieve leveranciers: ABB, Etrel, Delta, Eaton, Etrel, Hypercharger, Keba, Flexicharge of Tritium, Circontrol, Xcharge, Zaptec.

laadstation-thuis-vergelijken

Tarieven voor installatie 2024
De huidige kosten van een voordelige laadpaal installeren in s-Gravenzande wisselen tussen de €360 & €1875. Dit hangt vooral af van een inschattingen van het installatiewerk (meterkast) en de afstand tussen de meterkast en de locatie waar het laadstation komt. Hoe meer afstand er overbrugd moet worden, hoe meer graafwerk/boorwerk er bij komt en hoe meer kabelmeters gebruikt moeten worden.

Kosten van het laadpas abonnement
Bij sommige aanbieders wordt bij het kopen van een laadpaal voor een elektrische auto een extra abonnement genomen. Als je de enige gebruiker van de paal bent is dit zeker niet noodzakelijk, alleen loop je dan wel enkele voordelen mis. De kosten van zo’n laadpaal abonnement zijn circa €6,75 p/maand.

  • Inzicht in je laadsessies.
  • Eenvoudig laadkosten verrekenen met werkgever.
  • Eenvoudig je oplaadpunt openstellen voor gastgebruik.
  • Altijd actuele updates en 24/7 telefonische helpdesk.

Een goedkope laadpaal voor thuis?

Achterhaal betrouwbare verkooppunten in de regio.

Kostenoverzicht elektrisch rijden

Elektrisch rijden leidt tot een forse kostenbesparing. De investering in een elektrische auto en het thuislaadpunt plus installatie heb je binnen een aantal jaar terugverdiend. Op deze pagina tonen we een rekenvoorbeeld. De Nederlander rijdt om en nabij de 1127 kilometer per 4 weken. Met dit aantal kilometers calculeren we wat jouw potentiële besparing is. In het rekenvoorbeeld gaan we uit van de volgende kosten (i.c.m een laadstation voor elektrische voortuigen in s-Gravenzande):

  • Benzine rijden 2024: €0,100/km
  • Elektrisch rijden 2024: €0,040/km
TypeKosten p/kmP/maandPer jaar
Benzine rijden€0,100€112,70€1352,40
Elektrisch€0,040€45,08€540,96
Besparing€0,060€67,62€811,44
Gemiddelde besparing van elektrisch rijden in april 2024.

Laadpaal aanvragen gemeente Westland

Heb je een EV, maar is er onvoldoende ruimte voor een eigen laadstation? En is er in jouw directe omgeving nog een openbaar laadpunt? Je kunt dan zo’n openbaar oplaadpunt in s-Gravenzande aanvragen bij de gemeente. Hiervoor gelden wel een aantal voorwaarden:

  • Er kan geen laadpunt op jouw eigen terrein aangesloten worden.
  • In de directe omgeving is er nog geen openbaar laadstation beschikbaar.
  • De indiener beschikt over een EV/hybride auto met een aanzienlijke actieradius.

Zodra je voldoet aan deze criteria bekijkt de gemeente jouw aanvraag. De gemeente wijst uit of en op welke plek de laadzuil werkzaam zal worden. Ze checken daarvoor zaken als zichtbaarheid en of het technisch kan. Elk huishouden kan hier gebruik van maken. Alle details kan je lezen op www.gemeentewestland.nl. Daar kan je ook naartoe om te kijken of er een subsidie mogelijk is. Veel gemeenten schieten de aanvraag in bij Openbaarladen.nl. Via deze website kan je in 6 stappen een openbare laadpaal aanvragen. Of lees meer informatie over Accu.

Openbare oplaadpunten vergelijken (april 2024)

Laadstations in s-Gravenzande zijn aanwezig. Elke weggebruiker kan terecht bij deze punten. Vergeleken met thuis laden is het vrij kostbaar. De tarieven lopen uiteen tussen de €0,230 en €0,575 p/kWh. Vaak heb je een laadpas abonnement nodig. In onze maps kaart doorzoek je de openbare laadstations in s-Gravenzande. Bekijk ook laadmogelijkheden en aanbieders in Poeldijk, Ter Heijde, Monster, De Lier en Maasdijk.

laadpaal-aan-huis-installeren

elektrisch autorijden s-gravenzande-2692

Laadpunten voor bedrijven en kantoren

Een laadpaal bij je werk is heel praktisch voor bijv. klanten, bezoekers en personeel. Zoek je naar opties voor een gebouw met 10 parkeervakken of meer? Tegenwoordig moet 10% van de parkeervakken een laadplaats zijn. Zakelijke laadpalen kennen daarnaast ook financiële pluspunten waaronder verschillende subsidieregelingen. Zo kan je tot wel 75% van de investeringskosten afschrijven op een zelfgekozen moment.

  • Milieu Investeringsaftrek (MIA): Speciale regeling voor groene investeringen vanaf €2.500 (tot 36% aftrekbaar).
  • Willekeurige Afschrijving Milieu-Investeringen (VAMIL): Tot 75% van de investeringskosten afschrijven op een tijdstip dat je zelf kiest.
  • Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA): Aftrek van kleine investeringen in bedrijfsmiddelen, wordt vooral door startende ondernemingen gebruikt.
  • Daarbovenop kan je iets bijverdienen door het laadpunt openbaar te maken en derden te laten betalen voor het gebruik.


Veelgestelde vragen over thuis elektrisch laden

Wat zijn de installatiekosten voor een laadstation aan huis?
Een laadpaal bij de woning met daarbij de installatie varieert kostentechnisch tussen de €850 & €2200. Het hele prijskaartje hangt vooral af van het soort systeem (additionele slimme functies), de laadcapaciteit, de afstand tussen meterkast en locatie van de laadbox en het werk dat in de meterkast uitgevoerd moet worden zoals een extra groep aanleggen.

Welke tarieven rekenen ze voor het opladen van mijn auto?
Een elektrische auto opladen met je eigen lader is het meest voordelig. Je ontvangt een factuur met het verbruik X de kilowattuurprijs van jouw leveranciers van energie zoals Engie, Budget energie, Eneco, Energiedirect, Essent en Oxxio, Vattenfall, PowerPeers, Pure energie. Over het algemeen niet meer dan €0,215 per kWh. De tarieven van elektrisch autorijden zijn omgerekend dus +/- €3,70 p/100 km. Ter vergelijking: een normale auto op benzine kost je al snel €9,75 p/100 km. Als je kiest voor zonnepanelen is opladen van jouw EV zelfs gratis. De huidige EV vergt 10 – 16 zonnepanelen om jaarlijks kostendekkend op zelfgeproduceerde zonne-energie te rijden in de provincie Zuid-Holland.

Hoe werkt de installatie?
De leverancier treft de nodige voorbereidingen in de meterkast. Het lokale stroomnetwerk raakt zo niet overbelast. Vanaf dit stroompunt wordt een kabel naar buiten gelegd onder de grond. Samen met de installateur overleg je wat de meest efficiënte route is zodat er niet al te veel graafwerk nodig is. De ervaren laadpaal installateur in s-Gravenzande monteert jouw laadpunt tegen de muur (wallbox) of op een montagepaal.

Kan er een laadpaal aangesloten worden op mijn laadpaal?
Al met al is iedere meterkast geschikt voor het laden van een elektrische auto. Met name bij oudere huizen moet er wel wat gebeuren. Belangrijk is of de meterkast beschikt over een 1-fase of 3-fase-aansluiting. De allereerste elektrische auto’s waren geschikt voor een 1-fase 220v aansluiting. De actuele types vereisen wat meer capaciteit (3-fasen laadpunt). Dit noemen we ook wel krachtstroom. Hiermee wordt de auto veel sneller geladen. Een laadpunt installatiebedrijf in s-Gravenzande kan dit uit handen nemen. De geschatte kosten van zo’n service zijn circa €825. Disclaimer: het jaarlijkse vastrecht kan ook omhoog gaan.

Wat voor verschil zit er tussen een type 1 en type 2 stekker?
Laadkabels / stekkers heb je in 2 soorten: type 1 (Yazaki) en type 2 (Mennekes). Model 1 wordt met name toegepast bij Japanse & Amerikaanse automerken. Model 2 wordt met name toegepast bij de merken die binnen de EU worden gemaakt. De bekende elektrische auto’s in s-Gravenzande zijn geschikt voor de type 2 stekker. Ook de openbare (snel)laadpunten in Nederland en onze buurlanden kun je gebruiken met deze type 2 mennekes stekker.

Is er subsidie beschikbaar voor een laadpaal aan huis?
Helaas, er zijn geen landelijke subsidieregelingen voor een thuislaadpunt op eigen terrein. Iedere provincie heeft een eigen beleid. De gemeente Westland verstrekt momenteel geen financiële tegemoetkoming voor een particuliere laadpaal. Eventueel kun je wel proberen om een verzoek in te dienen voor een openbaar laadpunt. Vraag daarbij gerust of het openbare laadpunt in de buurt van jouw huis geïnstalleerd kan worden. Zie ook de website van de gemeente www.gemeentewestland.nl.

Plaats een reactie