Laadpaal Zeegse

START KEUZEHULP DIRECT AANVRAGEN

Elektrisch rijden is klaar voor een doorbraak. Hierdoor zien we ook dat je lang niet altijd terecht kunt bij een openbaar oplaadpunt. Dit probleem kan je omzeilen dankzij een handige laadpaal in Zeegse aan huis. Dankzij jouw eigen laadstation rijd je elke ochtend weg met een volle accu in jouw Polestar 2 + Skoda Enyaq iV 80X. Altijd een vrije plek bij de laadpaal en de kWh prijs is voordeliger. Middels onze vergelijker vind je waardevolle informatie over betrouwbare type laadstations, geven we een duidelijk stappenplan en kan jij snel een vrijblijvende offerte opvragen bij leveranciers werkzaam in jouw regio.

  • Met een eigen elektrische laadpaal bespaar je fors op de energiekosten.
  • Opladen wanneer jij dat wil, geen wachtrij meer.
  • Je beschikt altijd over een volle accu, altijd een optimale actieradius.
  • Gratis rijden als je ook kiest voor zonnepanelen.
  • Zo’n slimme laadpaal aan huis bestel je al voor €990.
  • Een eigen laadstation aan huis verdien je al binnen 7 jaar terug.

thuis-elektrisch-auto-laden

Laadstation thuis plaatsen Zeegse

Elektrisch rijden is iets wat we steeds meer zien. Jouw elektrische auto opladen zoals de Audi Q4 e-tron kan op diverse manieren. Een slimme eigen goedkope laadpaal Zeegse kopen is steeds meer in trek. Hij is altijd beschikbaar en je hoeft niet onzeker te zijn over een volgeladen accu. Evenzeer is het veel betaalbaarder dan laden bij openbare stations. De kosten waar je mee te maken krijgt zijn de installatie, hardware, kabels en de kWh prijs voor de stroom (met zonnepanelen wordt het helemaal voordelig rijden). Een belangrijke randvoorwaarde is dat je beschikt over een eigen oprit/parkeerplaats. Welk laadstation moet ik kiezen voor mijn woning (meterkast) en auto? Op deze pagina vind je een aantal kooptips omtrent laadpaal laten installeren in Zeegse. Op EVplan.nl lees je ook meer over Blog over elektrisch rijden.

Montage: wallbox of laadpaal
Een laadstation Zeegse kun je op twee wijzen aanbrengen. Het kan als een wandbox aan een muur gemonteerd worden of je bevestigt ‘m op een losse paal. Er zit verder geen verschil tussen deze opties. Analyseer de afstand tussen de auto en de laadplek (zo kun je besparen op de kabellengte).

1-fase of 3-fasen apparaat
Het 1-fase laadstation is compatibel met de standaard 230 voltage. Standaard heeft ddit een vermogen van 16A. Het maximale laadvermogen is 3.7 kW per uur. Elke woning in Nederland heeft minstens (1x30a of 1x40a). De 3-fase installatie kan maar liefst 3x 230V leveren. Dit geeft een laadvermogen van +/- 11 kW. De 3-fase installatie kan dus wel 3 keer zo snel jouw accu opladen. Heb je geen 3-fase groepenkast? Je kunt je groepenkast laten aanpassen door een elektricien in Zeegse. Ook dien je een aanvraag in bij de netbeheerder.

Jouw eigen oplaadpunt laten plaatsen

De voordeligste manier van opladen en niet langer zoeken naar een vrij laadstation

Laadkabel: los of vast
Er zijn eigenlijk 2 mogelijkheden: een laadzuil met een vaste kabel en stekker of een losse kabel. Het pluspunt van de vaste variant is dat er weinig handelingen nodig zijn om op te laden. Een ander pluspunt is dat je ze in meerdere formaten en lengtes kunt kopen, tot wel 8 meter. Een negatief aspect is dat de kabel vaker gereinigd moet worden omdat er door wind en regen water in kan komen (dit gebeurt natuurlijk niet als je binnen oplaadt). Een ander minpunt is dat het een rommelig geheel wordt. Bovendien kan het zijn dat je niet alle EV’s kunt laden met een vaste kabel.

Het belangrijkste pluspunt van een losse kabel (ofwel een socket) is dat elk type EV hier op aangesloten kan worden. Opladen kan altijd en overal met de stekker die je in de auto hebt liggen. Evenzeer heb je geen rommelige hangende kabels en gaat jouw kabel langer mee. Een punt van kritiek is dat je steeds een extra handeling moet uitvoeren als je even snel wilt laden. Je moet dan eerst de kabel uit je auto halen, daarna sluit je ‘m aan. Het station met een losse kabel is toch het meest gebruiksvriendelijk. Neem je over een tijdje een nieuwe EV? In zo’n scenario zijn er geen aanpassingen nodig. Tip: zoek ook eens naar snelladers in Zeegse.

Enkele of dubbele laadpaal
Jij kunt gaan voor één aansluiting of twee aansluitingen. Het onderscheid zit ‘m in het aantal auto’s dat je kunt aansluiten. Een paal met 1 ingang kan maximaal 1 auto tegelijk opladen, een dubbel station heeft 2 ingangen voor 2 auto’s. Dit is praktisch wanneer je gezin over 2 voertuigen beschikt of voor zakelijke doeleinden.

Innovatieve toepassingen
De huidige oplossingen hebben doorgaans geïntegreerde slimme laadfuncties. Bijgaand bekijk jij meer info over slimme laadpunten en de praktische functies voor thuis.

  • Dynamic Load Balancing: beschermt tegen overbelasting van het energienetwerk.
  • Peak shaving: een maximale capaciteit instellen voor alle laadstations.
  • Gezichtsherkenning: voorkom misbruik van je station door een extra beveiliging in te stellen.
  • Gebarenherkenning: bedien het systeem met eenvoudige handgebaren (soms ook met voice).
  • AutoStart / Plug&Charge: perfect als jij de enige bent die gebruik maakt van het laadstation.
  • Abonnementen & Laadpas: Ontvang automatisch een vergoeding voor laadtransacties op jouw eigen adres.

Laadpaal installateur Zeegse vergelijken

De kosten van laadpalen variëren enorm. De prijs van een laadstation voor thuis loopt uiteen tussen de €550 en €3300. De prijzen worden voor een groot deel bepaald door het laadvermogen van het systeem. Des te hoger het vermogen, hoe sneller de batterij weer op 100% zit. Bovendien onderscheiden we slimme systemen met toffe mogelijkheden als voice of gezichtsherkenning die een hogere verkoopprijs hebben. Onze experts geven hieronder een inschatting van de kosten laadpaal Zeegse.

Laadstation typeLaadcapaciteitLaadtijdKosten
1-fase laadpaal3,7 kW11 uur€500- €625
1-fase laadpaal7,4 kW5,4 uur€545- €645
3-fase laadpaal11 kW3 – 5 uur€660- €770
3-fase laadpaal22 kW2 uur€830- €1025
Gemiddelde aanschafkosten laadpaal aan huis (excl. installatie).

Bekende systemen

  1. EVBox:Vakkundige en gecertificeerde.
  2. Wallbox (wandlader): Geavanceerd design en maximale flexibiliteit.
  3. NewMotion: toegang tot 180.000 openbare laadpunten in 35 landen.
  4. Alfen: Standaard energiemeter voor het verrekenen van de laadkosten.
  5. Mennekes: Wereldwijde specialist voor industriële stekkervoorzieningen.
  6. EVhub: Leverancier van betaalbare laadstations.
  7. Webasto: Populaire systemen al vanaf €595,00.
  8. Ecotap: Optioneel leverbaar met vaste kabel.
  9. Blue Current: Geschikt voor 1-fase en 3-fase ladende auto’s.
  10. Chargepoint: Zeer eenvoudige bediening en degelijk ontwerp.
  11. Myenergi / Zappi: Een volledig vrij programmeerbaar laadpaal.
  12. Tesla Wall Connector: Model X, Model S en Model 3 laden met verschillende stroomsterkten.
  13. NRGkick: Compact systeem dat je overal naartoe kunt meenemen.
  14. Alternatieve marken: ABB, Eaton, Enovates, Delta, Etrel, Schneider Electric , Keba, Hypercharger en Tritium, Efacec, Xcharge, Circontrol.

laadstation-thuis-vergelijken

Installatieprijzen 2024
De prijzen voor een voordelige laadpaal installeren in Zeegse liggen tussen de €400 en ongeveer €2000. Dit wordt berekend aan de hand van een verwachting van de diverse installatie-uren (arbeid), meterkast aanpassingen en de totale afstand qua kabels en graafwerk. Hoe groter de te overbruggen afstand, hoe meer graafwerk er gedaan moet worden en hoe meer meters kabel er benodigd is.

Informatie over laadpassen
Bij sommige aanbieders wordt bij plaatsing van een laadpaal voor een elektrische auto een extra abonnement genomen. Dit is niet verplicht, alleen loop je dan wel enkele voordelen mis. De kosten van zo’n laadpaal abonnement bedragen zo’n €6,75 p/maand.

  • Inzicht in je laadsessies.
  • Automatisch je stroomkosten laten verrekenen.
  • Eventueel kun je andere EV-bezitter bij jou laten laden.
  • Helpdesk 24/7 bereikbaar + software updates.

Een eigen laadpaal voor thuis?

Vergelijk erkende verkooppunten uit jouw gemeente.

Gemiddelde besparing elektrisch rijden

Elektrisch rijden kan veel geld besparen. Het kopen van een elektrische auto en het thuislaadpunt zelf kennen een aantrekkelijke terugverdientijd. Bijgaand vind je een rekenvoorbeeld. De Nederlander rijdt om en nabij de 1030 kilometer per maand. Hiermee begroten we hoeveel goedkoper je uiteindelijk uit bent. In onze begroting zijn de volgende tarieven van toepassing (i.c.m een laadstation voor elektrische voortuigen in Zeegse):

  • Benzine rijden 2024: €0,150/km
  • Elektrisch rijden 2024: €0,050/km
SoortTarieven p/kmP/maandP/jaar
Benzine rijden€0,150€154,50€1854,00
Elektrisch€0,050€51,50€618,00
Besparing€0,100€103,00€1236,00
Mogelijke besparing dankzij elektrisch rijden in mei 2024.

Laadpaal aanvragen gemeente Tynaarlo

Lease of koop jij een elektrische auto, maar kan je thuis geen laadpaal kwijt? Zijn er in de wijk geen nog openbaar oplaadpunt In deze gevallen mag jij een openbaar oplaadpunt in Zeegse aanvragen bij de gemeente. Er zijn verschillende eisen en criteria van toepassing:

  • Op jouw eigen oprit is er geen ruimte voor een laadpunt.
  • Er is nog geen openbaar laadstation in jouw directe omgeving.
  • Je vraagt het aan voor een elektrisch/hybride voertuig met een actieradius boven de minimale aantal kilometers.

Mits je voldoet aan de eisen neemt de gemeente jouw aanvraag in behandeling. De gemeente geeft aan of en waar precies de laadzuil werkzaam zal worden. Ze onderzoeken relevante zaken als bereikbaarheid en veiligheid. Elke EV-eigenaar kan er laden (hij is dus niet exclusief voor jou). Uitgebreide informatie is beschikbaar op www.tynaarlo.nl. Daar kom je er ook achter of de gemeente subsidies verstrekt. Meer en meer gemeenten laten alles uitvoeren door Openbaarladen.nl. Via deze website kan je heel eenvoudig een openbare laadpaal aanvragen. Of bezoek onze pagina over Elektrisch v.s. benzine.

Openbare oplaadpunten in de omgeving (mei 2024)

Laadstations in Zeegse zijn 24/7 actief. Iedere EV-bezitter kan hier laden. Let op: het is wel vrij prijzig. De kosten bedragen tussen de €0,285 tot €0,550 per kWh. Let op: een laadpas abonnement is een vereiste. In de afbeelding hieronder doorzoek je de openbare laadstations in Zeegse. Op deze site vind je ook oplaadplekken en aanbieders in Vries, Noordlaren, Midlaren, Zuidlaarderveen en De Groeve.

laadpaal-aan-huis-installeren

elektrisch autorijden zeegse-9483

Informatie over laadpunten voor bedrijven (zakelijk)

Een laadpaal bij je bedrijf biedt veel uitkomst voor werknemers en klanten. Betreft het een parkeerterrein met tenminste 10 parkeerplaatsen? Naar de nieuwste wetgeving moet je rekening houden dat 10% van de plekken geschikt is voor EV’s. Zakelijke laadpalen kunnen ook aantrekkelijk worden aangeschaft d.m.v. meerdere subsidieregelingen. Op deze site lees je hoe je tot wel 75% van de investeringskosten mag afschrijven.

  • Milieu Investeringsaftrek (MIA): Investeringsaftrek die kan oplopen tot 36 procent van het investeringsbedrag.
  • Willekeurige Afschrijving Milieu-Investeringen (VAMIL): Tot 75% van de investeringskosten in een bedrijfsmiddel dat op de Milieulijst afschrijven.
  • Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA): Een optie voor snelle afschrijvingen voor beperkte investeringen, zeer interessanten voor de beginnende ondernemers.
  • Verder verdient een zakelijke laadpaal zich terug door het laadpunt openbaar te maken en derden te laten betalen voor het gebruik van de palen.


Veelgestelde vragen over thuis elektrisch laden

Wat zijn de installatiekosten voor een laadstation aan huis?
Een laadpaal voor thuis aanschaffen inclusief de installatieservice kost tussen de €800 en €2125. Het tarief wordt gecalculeerd a.d.h.v. het model laadzuil (eventuele slimme functies), de laadcapaciteit, het aantal benodigde kabelmeters en de additionele werkzaamheden in de meterkast zoals een extra groep aanleggen.

Welke tarieven rekenen ze voor het opladen van mijn auto?
Thuis een elektrische auto opladen is het goedkoopst. De kilowattuurprijs betaal je gewoon via de normale energierekening aan jouw vaste energieleverancier zoals Energiedirect, Essent, Budget energie, NLE, Engie en Vandebron, Pure energie, Vattenfall, PowerPeers. Dit is nu ongeveer €0,245 per kWh. De kosten van elektrisch autorijden liggen gemiddeld op €3,55 per 100 kilometer. Om een indicatie te geven: een doorsnee benzinewagen kost om en nabij de €9,55 p/100 km. Met zonnepanelen kost de stroom je helemaal niets meer. Een normale EV behoeft 12 – 16 zonnepanelen om een heel jaar lang de kunnen rijden op zonnestroom in de provincie Drenthe.

Wie installeert het, en hoe werkt dat?
De expert zal indien nodig eerst wat groepen plaatsen in jouw meterkast. Zo voorkom je dat de boel overbelast raakt. Vanuit de stroomkast loopt de kabel ondergrond naar de gewenste plek. Samen met de installateur overleg je wat de beste manier is om zo min mogelijk kabelmeters en graafwerk te realiseren. De ervaren laadpaal installateur in Zeegse monteert het als wallbox of bevestigt ‘m op een losse paal.

Is mijn meterkast geschikt voor een laadpaal?
Onderaan de streep is ieder huis in staat om een elektrische auto te voorzien van stroom. Met name bij oudere huizen moet er wel wat gebeuren. Bekijk vooraf wel of je meterkast met een 1-fase of 3-fase-aansluiting is uitgevoerd. De eerste EV’s konden worden geladen op 1-fase stroom (220V). De huidige elektrische wagens kan je enkel laden met een 3-fasen aansluiting. We spreken ook wel over krachtstroom. Dit snelladen zal je de nodige uren besparen. Een laadpunt installatiebedrijf in Zeegse zal al dit werk voor je oplossen. De tarieven hiervan liggen rond de €900. Disclaimer: het vastrecht van je energieleverancier kan hierdoor omhoog gaan.

Moet ik een type 1 of type 2 stekker hebben?
Laadkabel + stekkers heb je in 2 varianten: type 1 (Yazaki) en type 2 (Mennekes). Model 1 wordt vooral gebruikt door Japanse en Amerikaanse auto’s. Model 2 wordt gebruikt door Europese leveranciers en fabrikanten. Veruit de meest populaire elektrische auto’s in Zeegse zijn geschikt voor de type 2 stekker. Ook de openbare (snel)laadpunten in Nederland en onze buurlanden hebben deze type 2 Mennekes stekker.

Is er voor een laadstation aan huis subsidie beschikbaar?
Helaas kun je nu geen gebruik maken van landelijke subsidieregelingen voor een thuislaadpunt op eigen terrein. Elke gemeente heeft de vrijheid om hier anders mee op te gaan. De gemeente Tynaarlo biedt op dit moment geen subsidies of korting op een particuliere laadpaal. Je kunt het wel overwegen om een verzoek in te dienen voor een openbaar laadpunt. Vraag daarbij gerust of de paal dichtbij jouw huis kan komen te staan. Zie ook de website van de gemeente www.tynaarlo.nl.

Plaats een reactie