Laadpaal Giessenburg

START KEUZEHULP DIRECT AANVRAGEN

Elektrisch rijden is sterk in opkomst. Dit resulteert in het feit dat er soms geen openbare oplaadplek te vinden is. Je kunt dan beter kiezen voor een handige laadpaal in Giessenburg aan huis. Met behulp van een zelfvoorzienend laadstation weet je altijd zeker dat je de accu kunt opladen van jouw Volkswagen ID.4 1st of Renault Zoe ZE50 R135. Je kunt altijd direct je auto aan de lader zetten en het is een stuk voordeliger. Middels onze vergelijker tref je bruikbare informatie over meerdere laadstations, geven we een duidelijk stappenplan en kom je in contact met leveranciers en installateurs werkzaam in jouw regio.

  • Door het toepassen van een eigen elektrische laadpaal kan je enorm veel besparen op de laadkosten.
  • Je bent niet afhankelijk van het openbaar netwerk.
  • Elke ochtend beginnen met een volle accu, zo beschik je dus altijd over een goede actieradius.
  • Nog goedkoper rijden als je ook kiest voor zonnepanelen.
  • Deze slimme laadpaal aan huis kun je al aanschaffen vanaf €960.
  • Een individueel laadstation verdien je al binnen 7 jaar terug.

thuis-elektrisch-auto-laden

Laadstation thuis plaatsen Giessenburg

Elektrisch rijden wordt steeds populairder. Het opladen van jouw EV zoals de Mercedes EQA is op dit moment mogelijk op veel manieren. Een slimme eigen goedkope laadpaal Giessenburg kopen biedt veel voordelen. Nooit meer in de rij bij een laadstation en je hebt dan elk moment van de dag een lange actieradius. Tevens is het laden van een accu vele malen goedkoper dan bij laden bij openbare stations. De kosten worden gevormd door de installatie, hardware, kabels en de tarieven voor de elektriciteit (zonnepanelen kunnen deze tarieven verlagen). Een belangrijke randvoorwaarde is dat je beschikt over een eigen oprit/parkeerplaats. Welke laadpaal past bij mijn woning en auto? Verderop check je inhoudelijke informatie en tips met betrekking tot laadpaal laten installeren in Giessenburg. Zie ook onze informatie over Aansluitingen.

Wallbox of vaste laadpaal
Een laadstation Giessenburg kun je op twee wijzen aanbrengen. Je kunt het bevestigen tegen een muur (wandbox) of op een paal. Voor het laadproces maakt het verder geen verschil. Onderzoek hoeveel afstand er zit tussen de laadplek en jouw parkeerplaats zodat je geen lange laadkabels nodig hebt.

1-fase aansluiting of 3-fasen aansluiting
Het 1 fase systeem draait op de normale 230V aansluiting. Het heeft een standaard vermogen van 16A. Reken dan op z’n 3.7 kW laadvermogen per uur. Elk woonadres in ons land heeft minimaal een 1-fase aansluiting (1x30a). Een 3-fase laadpaal maakt gebruik van krachtstroom (400V). Het maximale laadvermogen van deze aansluiting is 11 kW. Een 3-fase laadpaal kan je elektrische auto in beperkte tijd volledig laden. Heb je geen 3-fase aansluiting? Je kunt gemakkelijk de meterkast geschikt laten maken door een elektricien in Giessenburg. Als laatste dien je een verzoek in bij de netbeheerder om jouw energieaansluiting aan te passen.

Jouw eigen oplaadpunt laten plaatsen

De goedkoopste oplossing en altijd verzekerd van een vrije plek

Laadkabel: vast of los
Je hebt de opties voor een laadzuil met een vaste kabel en stekker of een losse stekker. De meerwaarde van een vaste kabel is dat je eenvoudig en snel de auto kunt opladen. Verder is het zo dat je ze in meerdere formaten en lengtes kunt kopen, bij Alfen bijvoorbeeld tot wel 8 meter. Het grote nadeel is dat de kabel wat sneller vies wordt omdat er regen/sneeuw of andere viezigheid in de kabel kan komen (dit gebeurt natuurlijk niet als je binnen oplaadt). Een ander nadeel is dat het wat rommelig oogt. Daarbij noemen we nog even dat sommige (oudere) EV’s weer een andere stekker nodig hebben.

Het grote gemak van een losse kabel (alsook voor een socket) is dat dit geschikt is voor meer verschillende auto’s. Het laadproces doe je met de standaard kabel die is meegeleverd vanaf de fabriek. Eveneens ziet het er wat netter uit en blijft de kabel langer goed. Een punt van kritiek is dat de drempel wat hoger wordt als je gaat laden. Je moet dan eerst de kabel uit je auto halen, en aansluiten op zowel je auto als de EVbox. Het station met een losse kabel blijkt uit onderzoek het beste te werken. Koop je over een paar jaar een nieuw elektrisch voertuig? In zo’n scenario hoef je jouw laadzuil niet weer opnieuw aan te passen. Advies: rijdt ook eens langs de snelladers in Giessenburg.

Advies: enkele of dubbele laadpaal
Er zijn 2 opties: 1 aansluiting of 2 aansluitingen. Het verschil zit hem in hoeveel voertuigen er aangesloten kunnen worden. Een paal met 1 aansluiting is geschikt om 1 voertuig op te laden, een dubbel uitgevoerd systeem kan 2 EV’s gelijktijdig opladen. Dit is praktisch als je 2 elektrische auto’s hebt maar ook voor bedrijven en kantoren.

Slimme toepassingen
De huidige oplossingen hebben vaak ingebouwde slimme laadfuncties. In de opsomming hieronder vind je extra details over slimme laadpunten en wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is.

  • Dynamic Load Balancing: handige functie die overbelasting voorkomt.
  • Peak shaving: voorkom overschrijden van de maximale stroomcapaciteit van uw parkeervoorziening.
  • Gezichtsherkenning: laadpalen kunnen worden ontgrendeld wanneer een geautoriseerde persoon voor de laadpaal staat.
  • Gebarenherkenning: Laadzuil bedienen met eenvoudige gebaren.
  • AutoStart / Plug&Charge: ideaal als het stroomverbruik niet geregistreerd hoeft te worden.
  • Abonnementen & Laadpas: jouw laadkosten automatisch verrekenen met je werkgever.

Laadpaal installateur Giessenburg vergelijken

De tarieven van laadpalen liggen nogal uiteen. De (eenmalige) aanschafprijs van een laadstation voor thuis schommelt tussen de €675 tot €3300. De aanschafkosten hangen vooral af van het vermogen van de laadpaal. Des te hoger het vermogen, hoe sneller de batterij van de auto laadt. Daarnaast zijn er allerlei slimme wallboxen en palen met speciale functies als Autostart die een hogere verkoopprijs hebben. In het schema hieronder vind je de gemiddelde kosten laadpaal Giessenburg.

Type stationVermogenLaadtijdPrijs
1-fase laadpaal3,7 kW10,8 uur€540- €640
1-fase laadpaal7,4 kW5,5 uur€525- €640
3-fase laadpaal11 kW4- 5 uur€690- €780
3-fase laadpaal22 kW1,6 uur€845- €1055
Gemiddelde kosten laadpaal aan huis exclusief installatiekosten.

Goede producten

  1. EVBox:Veiligste manier van laden voor jouw auto en huis.
  2. Wallbox (wandlader): Compatibel met alle elektrische auto’s.
  3. NewMotion: altijd met zorgvuldige en deskundige installatie.
  4. Alfen: DEKRA (voorheen KEMA), CE en Z.E. Ready gecertificeerd.
  5. Mennekes: Comfortabel, slim en veilig je elektrische auto opladen.
  6. EVhub: Een van de voordeligste aanbieders in de markt.
  7. Webasto: Populaire systemen al vanaf €595,00.
  8. Ecotap: Zeer gebruiksvriendelijk en vandalismebestendig.
  9. Blue Current: Met innovatieve Hidden Laadpaal.
  10. Chargepoint: Laden en afrekenen via een persoonlijke laadpas.
  11. Myenergi / Zappi: IP65 gecertificeerd voor gebruik buiten (stofvrij en sproeidicht).
  12. Tesla Wall Connector: Het krachtige laadstation voor de Model X, Model S en Model 3.
  13. NRGkick: Gemakkelijk mee te nemen laadpaal.
  14. Alternatieve leveranciers: ABB, Delta, Eaton, Etrel, Etrel, Keba, Schneider Electric , Hypercharger en Tritium, Circontrol, Xcharge, Zaptec.

laadstation-thuis-vergelijken

Tarieven voor installatie 2024
De geschatte kosten van een voordelige laadpaal installeren in Giessenburg komen uit tussen de €450 en €2025. De totale kosten hangen af van een inschattingen van het installatiewerk (meterkast) en de afstand tussen de meterkast en de plek waar de laadpaal geplaatst wordt. Des te groter deze afstand is, des te meer graafwerk er bij komt kijken en hoe meer prijzige kabels aangelegd moeten worden.

Laadpas bij laadpaal aan huis
Vaak wordt bij de installatie van een laadpaal voor een elektrische auto een Backoffice abonnement gekozen. Als je de enige gebruiker van de paal bent is dit zeker niet noodzakelijk, alleen loop je dan wel enkele voordelen mis. De kosten van abonnementen voor laadpalen liggen rond de €3,75 op maandbasis.

  • Realtime inzicht in laadsessies en geschiedenis.
  • De kosten worden automatisch verrekend met je werkgever.
  • Zelf tarief instellen eigen laadpunt.
  • Automatische firmware-updates.

Een goedkope laadpaal voor thuis?

Check betrouwbare installateurs uit jouw omgeving.

Ben ik goedkoper uit met een elektrische auto?

Auto rijden is duur, met elektrisch rijden kan je flink besparen. Zo’n elektrische auto en het thuislaadpunt plus installatie heb je al gauw terugverdiend, daarna begint de winst. Op deze pagina illustreren we dit met een rekenvoorbeeld. Een gemiddelde Nederlander rijdt per jaar zo’n 1066 kilometer op maandbasis. Op basis van dit gemiddelde calculeren we wat jouw potentiële besparing is. In onze berekening gaan we uit van de volgende kosten (i.c.m een laadstation voor elektrische voortuigen in Giessenburg):

  • Benzine rijden 2024: €0,110/km
  • Elektrisch rijden 2024: €0,042/km
AandrijvingKosten p/kmPer maandP/jaar
Benzine rijden€0,110€117,26€1407,12
Elektrisch€0,042€44,77€537,26
Besparing€0,068€72,49€869,86
Dit kun je besparen met elektrisch rijden in april 2024.

Laadpaal aanvragen gemeente Molenlanden

Lease of koop jij een elektrische auto, maar ontbreekt het je aan de ruimte voor een eigen laadplek? En is er nog geen openbaar laadpunt in de buurt? Op dat moment kan jij zo’n openbaar oplaadpunt in Giessenburg aanvragen bij de gemeente. De gemeente is hierin wel kritisch en kijkt onder andere naar:

  • Je hebt niet genoeg ruimte voor een eigen laadpunt.
  • Je kunt nog niet terecht bij een openbaar laadstation in de omgeving.
  • Je vraagt het aan voor een elektrisch/hybride voertuig met een minimale elektrische actieradius.

Op het moment dat jij hieraan voldoet neemt de gemeente de aanvraag in acht. De gemeente zal concluderen of en op welke plek de laadzuil neergezet wordt. Daarbij bekijkt de gemeente factoren als bereikbaarheid en technische haalbaarheid. Elke bewoner mag hier parkeren en laden. Meer informatie is beschikbaar op www.molenlanden.nl. Daar lees je ook of je een subsidie kunt krijgen. Steeds meer gemeenten kiezen ervoor de exploitatie te laten verlopen via Openbaarladen.nl. Op deze website kan je vrij simpel een openbare laadpaal aanvragen. Op deze website lees je ook meer over Elektrische auto zakelijk rijden.

Openbare oplaadpunten in de buurt (april 2024)

Laadstations in Giessenburg zijn veel beschikbaar. Iedere EV-bezitter kan hier laden. Het is echter wel redelijk aan de prijs. De kosten wisselen tussen de €0,300 tot wel €0,550 per kWh. Een laadpas abonnement is noodzakelijk. In de onderstaande kaart treft jij de openbare laadstations in Giessenburg. Bekijk ook oplaadplekken en installateurs in Wijngaarden, Maasdam, Puttershoek, s-Gravendeel en Mookhoek.

laadpaal-aan-huis-installeren

elektrisch autorijden giessenburg-3381

Zakelijke laadpunten

Een laadpaal naast kantoor biedt veel uitkomst voor je personeel en relaties. Zoek je naar opties voor een kantoor of bedrijf met 10 parkeerplekken of meer? Op grond van de nieuwe wet- en regelgeving moet ten minste 10% beschikken over een laadpunt. Zakelijke laadpalen kunnen relatief goedkoop geplaatst worden dankzij meerdere subsidieregelingen. Op deze site lees je hoe je tot wel 75% van de investeringskosten mag afschrijven.

  • Milieu Investeringsaftrek (MIA): Speciale regeling voor groene investeringen vanaf €2.500 (tot 36% aftrekbaar).
  • Willekeurige Afschrijving Milieu-Investeringen (VAMIL): Tot 75% van de investeringskosten in een bedrijfsmiddel dat op de Milieulijst afschrijven.
  • Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA): Aftrek van kleine investeringen in bedrijfsmiddelen, vooral toegepast voor startende bedrijven.
  • Ook kunnen bedrijven verdienen door externe gebruikers te laten betalen voor het opladen.


FAQ met veelgestelde vragen over elektrisch laden

Een eigen laadstation aan huis, wat kost dat?
Een laadpaal voor thuis aanschaffen en laten installeren varieert qua prijs tussen de €775 en €2450. De totale investering wordt bepaald door het type en model (eventuele slimme functies), het maximale laadvermogen, de afstand van de woning tot de laadzuil (kabelmeters) en extra werkzaamheden in de meterkast zoals het plaatsen van een aardlekautomaat of nieuwe groep.

Wat kost het om mijn auto thuis op te laden?
Thuis een elektrische auto opladen is het goedkoopst. Je betaalt de kilowattuurprijs direct aan je stroomleverancier voor je woning zoals Essent, Eneco, Budget energie, NLE, Engie en PowerPeers, Oxxio, Vandebron, Pure energie. Rekenen op zo’n €0,215 per kWh. De onkosten van elektrisch autorijden kunnen we dan ramen op ongeveer €3,75 p/100 km. Ter vergelijking: een normale auto op benzine kost je zo’n €9,80 p/100 km. Als de laadpaal draait op zonnepanelen kan je na een aantal jaren zelfs zo goed als gratis laden. Een EV anno 2024 eist 10 – 16 zonnepanelen om een heel jaar lang de kunnen rijden op zonnestroom in de provincie Zuid-Holland.

Hoe gaat de installatie in z’n gang?
De installateur zal indien nodig eerst wat groepen plaatsen in je stroomkast. Dit zorgt voor een optimale stroomverdeling in huis. Via dit stroompunt wordt er een kabel naar buiten getrokken (vaak via de kruipruimte). Samen wordt besloten wat de meest efficiënte route is om zo min mogelijk kabelmeters en graafwerk te realiseren. De laadpaal installateur in Giessenburg monteert ‘m in overleg tegen de muur of bevestigt ‘m op een losse paal.

Is mijn woning geschikt voor een laadpaal?
Onderaan de streep is elke meterkast geschikt te maken om een elektrische auto op te laden. Soms moet er wel wat aangepast worden. Bekijk vooraf wel of je meterkast beschikt over een 1-fase of 3-fase-aansluiting. De allereerste elektrische auto’s werden geladen op 220V (1-fase). De hedendaagse EV’s kan je enkel laden met een 3-fasen aansluiting. Dit kennen we ook als krachtstroom. Dit snelladen zal je de nodige uren besparen. Een laadpunt installatiebedrijf in Giessenburg kan dit uit handen nemen. De geschatte kosten van zo’n service bedragen zo’n €875. Belangrijk: een nieuwe aansluiting kan resulteren in een hoger vastrecht.

Type 1 en type 2 stekkers, wat is het verschil?
Laadkabel stekkers zijn verkrijgbaar in type 1 (Yazaki) en type 2 (Mennekes). Model 1 wordt doorgaans geïmplementeerd bij Japanse & Amerikaanse automerken. Model 2 wordt met name toegepast bij Europese leveranciers en fabrikanten. Veruit de meest favoriete elektrische auto’s in Giessenburg dien je op te laden met een type 2 stekker. Ook openbare laadpunten in Nederland kun je gebruiken met deze type 2 mennekes stekker.

Kan ik aanspraak maken op subsidie voor een laadzuil thuis?
Er zijn geen landelijke subsidies voor een thuislaadpunt op eigen terrein. Iedere regio kan hier wel een eigen beleid op maken. De gemeente Molenlanden verstrekt momenteel geen financiële tegemoetkoming voor een particuliere laadpaal. Je kunt er wel over nadenken om een nieuw openbaar laadpunt aan te vragen. Je kunt aanvragen of deze laadpaal vlakbij jouw woning geïnstalleerd kan worden. Voor meer informatie zie www.molenlanden.nl.

Plaats een reactie