Laadpaal Haler

START KEUZEHULP DIRECT AANVRAGEN

Elektrisch rijden is klaar voor een doorbraak. Door deze trend zien we ook dat je lang niet altijd terecht kunt bij een openbaar oplaadpunt. Het alternatief is een handige laadpaal in Haler aan huis. Middels een zelfvoorzienend laadstation ben je altijd verzekerd van een volle accu van jouw BMW i4 & Renault Zoe ZE50 R135. Altijd verzekerd van een laadpaal op jouw eigen oprit en het is erg goedkoop. Op deze pagina lees je bruikbare informatie over betrouwbare type laadstations, vertellen we je waar je zoal op moet letten en kom jij in contact met vakkundige experts voor installatiewerk werkzaam in jouw regio.

  • Door gebruik te maken van een elektrische laadpaal zul je extra besparen op de kilometerprijs.
  • Je bent niet afhankelijk van het openbaar netwerk.
  • Altijd een volle accu, altijd een optimale actieradius.
  • Extra goedkoop rijden wanneer jij zelf thuis zonnepanelen hebt.
  • Een slimme laadpaal aan huis is al te bestellen voor €960.
  • Een particulier laadstation verdien je al binnen 7 jaar terug.

thuis-elektrisch-auto-laden

Laadstation thuis plaatsen Haler

Elektrisch rijden wordt steeds populairder. Het opladen van jouw EV zoals bijv. een Volkswagen ID.3 Pro S kan op verschillende manieren. Een slimme eigen goedkope laadpaal Haler kopen is iets wat je zeker moet overwegen. Het is ontzettend handig in gebruik en je hebt dan de zekerheid van een 100% actieradius. Daarbij is het een stuk voordeliger dan bij laden bij openbare stations. Je hebt te maken met de volgende kosten: de aanschaf en installatie van de paal en de verbruikskosten (het gebruik van eigen zonnepanelen wordt aangeraden). Je moet wel de beschikking hebben over een parkeerplaats/garage of oprit. Welke laadpaal is geschikt voor mijn situatie? Op deze pagina bespreken we tips en adviezen voor laadpaal laten installeren in Haler. Op EVplan.nl lees je ook meer over Alle elektrische auto’s.

Vrije laadpaal of wallbox
Een laadstation Haler kan je op twee verschillende manieren plaatsen. Je kunt het laten plaatsen als wandbox aan de muur of op een montagepaal. Voor de laadsnelheid maakt het geen verschil. Achterhaal de afstand die er zit tussen de parkeerplek en het laadstation zodat je geen al te lange (dure) kabels hoeft te kopen.

1-fase of 3-fasen apparaat
Het 1-fase laadstation kan laden met de normale 230V aansluiting. Daarmee behaal je standaard 16A. Het maximale laadvermogen is 3.7 kW per uur. In principe heeft elke woning zo’n 1-fase aansluiting (1x30a of 1x40a). Een 3-fase laadzuil maakt gebruik van krachtstroom, een aparte 3-fase aansluiting is nodig. Het maximale vermogen is 11 kW. Een 3-fase laadpaal is dus in staat om veel sneller auto’s op te laden. Heb je geen 3-fase aansluiting? Voor een paar honderd euro kun jij jouw meterkast uitbreiden door een elektricien in Haler. Ook vraag je een verzwaring van de aansluiting aan bij jouw netbeheerder.

Een eigen oplaadstation voor de deur?

De voordeligste manier van opladen en nooit meer wachten op een vrije plek

Laadkabel: vast of los
Je hebt de keuze uit een laadzuil met een zogenaamde vaste kabel of een afneembare kabel. Het grootste gemak van de vaste stekker is dat je eenvoudig en snel de auto kunt opladen. Een ander pluspunt is dat ze beschikbaar zijn in allerlei lengtes, bij sommige leveranciers tot wel 10 meter. Een punt van kritiek is dat de kabel in de praktijk vaak minder lang mee gaat omdat deze onderhevig is aan weersomstandigheden(tenzij je binnen laadt). Wat je ook vaak ziet is dat het veel ruimte inneem (staat slordig). Als laatste is het zo dat nieuwere modellen weer een ander type stekker gebruiken dan oudere.

Het gemak van een losse kabel (of een socket) is dat dit geschikt is voor meer verschillende auto’s. Je pakt namelijk de laadstekker die je overal gebruikt en die je altijd mee hebt. Verder ziet het er wat netter uit en zal de levensduur van de stekker flink toenemen. Waar je op moet letten is dat de drempel wat hoger wordt als je even snel wilt laden. Je moet de kabel/stekker dan uit je koffer pakken, om alles vervolgens aan te sluiten. Een losse kabel wordt meestal aanbevolen. Neem je over een tijdje een nieuwe EV? In zo’n geval zijn er geen aanpassingen nodig. Alternatief: bekijk ook de snelladers in Haler.

Advies: enkele of dubbele laadpaal
We onderscheiden 2 soorten: één aansluiting of twee aansluitingen. Hetgeen waar ze in verschillen is hoeveel auto’s je er op aan kunt sluiten. Een enkelvoudige paal is geschikt om 1 voertuig op te laden, een dubbel uitgevoerd systeem is geschikt voor 2 EV’s. Nuttig voor huishoudens met 2 EV’s of voor zakelijke doeleinden.

Smart toepassingen
De nieuwste laadsystemen herbergen intuïtieve slimme laadfuncties. In de volgende paragraaf check jij een uiteenzetting over slimme laadpunten en de nieuwste functies.

  • Dynamic Load Balancing: voorkomt dat er teveel stroom wordt gebruikt op 1 moment.
  • Peak shaving: zorgt dat de maximale stroomcapaciteit van de parkeervoorziening niet wordt overschreden.
  • Gezichtsherkenning: een veilige functie waardoor alleen jij de paal kan bedienen.
  • Gebarenherkenning: Laadzuil bedienen met eenvoudige gebaren.
  • AutoStart / Plug&Charge: ook wel plug & charge, direct laden zonder pasje.
  • Abonnementen & Laadpas: mogelijkheid om gastgebruik toe te staan.

Laadpaal installateur Haler vergelijken

De huidige prijzen van laadpalen zijn nogal verschillend. De investering van een laadstation voor thuis wisselt tussen de €725 tot +/- €3325. Een groot deel van onkosten kunnen we toeschrijven aan de slimme functies, het abonnement en de laadcapaciteit. Hoe meer vermogen het station heeft, hoe sneller de batterij van de auto laadt. Verder zijn er allerlei slimme palen met innovatieve mogelijkheden als Autostart die een hogere verkoopprijs hebben. Hieronder vind je de gemiddelde kosten laadpaal Haler.

Soort laadstationVermogenOplaadtijdInvestering
1-fase laadpaal3,7 kW11 – 12 uur€520- €610
1-fase laadpaal7,4 kW5,6 uur€510- €625
3-fase laadpaal11 kW4- 5 uur€665- €765
3-fase laadpaal22 kW1,6 uur€850- €1010
Kosten van laadpaal aan huis (excl. installatie).

Bekende leveranciers

  1. EVBox:Compact en minimalistisch ontwerp.
  2. Wallbox (wandlader): Realtime oplaadcontrole.
  3. NewMotion: toegang tot 180.000 openbare laadpunten in 35 landen.
  4. Alfen: SIM-lock vrij: vrije keuze voor de aanbieder van laaddiensten.
  5. Mennekes: Comfortabel, slim en groen.
  6. EVhub: Leverancier van betaalbare laadstations.
  7. Webasto: Veilig, gemakkelijk en snel opladen.
  8. Ecotap: Zeer gebruiksvriendelijk en vandalismebestendig.
  9. Blue Current: Slim en fraai design met veel vermogen.
  10. Chargepoint: Montage aan de wand of op een paal mogelijk.
  11. Myenergi / Zappi: Houdt rekening met uw maximale capaciteit (dynamic loadbalancing).
  12. Tesla Wall Connector: Ons advies voor de Model X, Model S en Model 3.
  13. NRGkick: Tot 3-fasen opladen, overal waar je wilt.
  14. Andere opties: ABB, Etrel, Enovates, Eaton, Etrel, Keba, Flexicharge, Hypercharger & Tritium, Zaptec, Efacec, Circontrol.

laadstation-thuis-vergelijken

Tarieven voor installatie 2024
De uiteindelijke kosten van een voordelige laadpaal installeren in Haler schommelen tussen de € 390 & €1800. Dit is afhankelijk van of alle benodigde aansluitingen reeds aanwezig zijn en welke afstand er zit tussen de aansluiting in de meterkast en de laadpaal zelf. Des te groter deze afstand is, hoe meer er gegraven moet worden en des te meer kabel er aangeschaft moet worden.

Laadpas
Optioneel wordt bij de installatie van jouw laadpaal voor een elektrische auto ook een abonnement afgesloten. Je kunt natuurlijk zonder, echter mis je dan wel wat handige toepassingen. De kosten van zo’n laadpaal abonnement bedragen zo’n €4,25 p/maand.

  • Inzicht in je laadsessies.
  • Laadkosten automatisch gefactureerd aan werkgever.
  • Gast Tarief instellen.
  • Profiteer van 24/7 service en updates.

Een goedkope laadpaal voor thuis?

Achterhaal betrouwbare deskundigen uit jouw omgeving.

Kan ik veel geld besparen met elektrisch rijden?

Elektrisch rijden is goed voor een schone lucht, maar bespaart ook veel geld. Het kopen van een elektrische auto en het thuislaadpunt verdien je vrij vlot terug. Bijgaand illustreren we dit met een rekenvoorbeeld. De Nederlander rijdt om en nabij de 1165 km per maand. Op basis van dit gemiddelde berekenen we wat jouw potentiële besparing is. In onze begroting kiezen we voor de volgende tarieven (i.c.m een laadstation voor elektrische voortuigen in Haler):

  • Benzine rijden 2024: €0,120/km
  • Elektrisch rijden 2024: €0,044/km
AandrijvingKosten p/kmPer maandP/jaar
Benzine rijden€0,120€139,80€1677,60
Elektrisch rijden€0,044€51,26€615,12
Besparing€0,076€88,54€1062,48
Vergelijking elektrisch rijden en en benzine in april 2024.

Laadpaal aanvragen gemeente Leudal

Heb je een EV, maar heb je thuis geen plek voor laadstations? En heb je in jouw directe omgeving niet echt mogelijkheden van een openbaar laadpunt? In die situaties mag je een openbaar oplaadpunt in Haler aanvragen bij de gemeente. Let wel even op de voorwaarden en eisen:

  • Je kunt geen laadpunt op eigen terrein realiseren.
  • Er is op dit moment rondom je woning geen openbaar laadstation.
  • Je vraagt het aan voor een elektrisch/hybride voertuig met een minimale actieradius of accucapaciteit.

Als je aan deze voorwaarden voldoet bekijkt een ambtenaar jouw aanvraag. De gemeente geeft aan of en waar precies de laadzuil gemonteerd wordt. Ze onderzoeken factoren als toegankelijkheid en veiligheid. Elke EV-rijder kan terecht bij dit oplaadpunt. Extra achtergrondinfo is ook te lezen op www.leudal.nl. Hier kun je ook terecht voor vragen of er eventueel subsidie beschikbaar is. Meer en meer gemeenten verwijzen je door naar Openbaarladen.nl. Op dit portaal kan je vrij simpel een openbare laadpaal aanvragen. Of lees meer informatie over Beste elektrische auto.

Openbare oplaadpunten zoeken (april 2024)

Laadstations in Haler zijn 24/7 actief. Elke weggebruiker kan hier parkeren en laden. Het is echter wel redelijk aan de prijs. De kosten liggen tussen de €0,280 tot €0,610 per kWh. Hiervoor is een laadpas abonnement van bijvoorbeeld Eflux nodig. In onze maps kaart zie je alle openbare laadstations in Haler. Bekijk ook laadzuilen en aanbieders in Ell, Kessel, Maasbree, Baarlo en Helden.

laadpaal-aan-huis-installeren

elektrisch autorijden haler-6012

Laadpunten bij het bedrijf plaatsen

Een laadpaal op de parkeerplaats bij kantoor biedt veel uitkomst voor bezoekers, klanten en eigen personeelsleden. Heb je een bedrijf met tenminste 10 parkeerplaatsen? Volgens de laatste regelgeving moet 1 op de 10 parkeerplaatsen geschikt zijn om een EV te laden. Zakelijke laadpalen kennen daarnaast ook financiële pluspunten waaronder meerdere subsidieregelingen. Zo kan je tot wel 75% van de investeringskosten afschrijven op een zelfgekozen moment.

  • Milieu Investeringsaftrek (MIA): Speciale regeling voor groene investeringen vanaf €2.500 (tot 36% aftrekbaar).
  • Willekeurige Afschrijving Milieu-Investeringen (VAMIL): Tot 75% van de totale investering afschrijven in een willekeurig jaar.
  • Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA): Een interessante optie voor bepaalde investeringen, wordt vooral door startende ondernemingen gebruikt.
  • Ook kan je het laadpunt versneld terugverdienen door externe gebruikers te laten betalen voor het gebruik.


Veelgestelde vragen aangaande thuis elektrisch laden

Hoeveel geld kost een eigen laadstation aan huis?
Een thuis-laadpaal incl. de benodigde installatie kost tussen de €950 – €2075. De prijsindicatie wordt gecalculeerd a.d.h.v. het type en model (softwarematige slimme functies), de benodigde capaciteit (laadvermogen), afstand tussen de meterkast en de locatie waar het station komt en het werk dat in de meterkast uitgevoerd moet worden zoals het laten plaatsen van een extra stroomgroep of aardlekschakelaar.

Wat kost het om mijn auto thuis op te laden?
Het thuis opladen van een elektrische auto is erg aantrekkelijk. Je betaalt de kilowattuurprijs gewoon direct aan je stroomleverancier voor je woning zoals NLE, Eneco, Energiedirect, Engie, Essent en PowerPeers, Vandebron, Oxxio, Pure energie. Gemiddeld is dat +/- €0,245 per kWh. De onkosten van elektrisch autorijden komen daarmee uit op ongeveer €4,15 p/100 km. Belangrijk: een gemiddelde benzineauto kost je zo’n €9,70 per 100 kilometer. Als je kiest voor zonnepanelen kost de gebruikte stroom na verloop van tijd helemaal niks meer. De standaard EV heeft ongeveer 8 – 16 zonnepanelen nodig om per jaar op eigen zonne-energie in alle kilometers te kunnen voorzien in de provincie Limburg.

Hoe wordt een laadpunt geïnstalleerd?
De specialist zal indien nodig eerst wat groepen plaatsen in je stroomkast. Anders heb je kans dat op een gegeven moment de stroom uitvalt. Van de stroomkast vind de kabel via de kruipruimte de weg naar buiten. In samenspraak met de vakman bepaal je waar de laadpaal wordt geplaatst om zo min mogelijk kabelmeters en graafwerk te realiseren. De laadpaal installateur in Haler bevestigt het laadstation aan de muur of op een bevestigingspaal.

Is mijn meterkast geschikt voor een laadpaal?
Uiteindelijk is elke meterkast geschikt voor het opladen van een elektrische auto. Wel kunnen bepaalde aanpassingen nodig zijn. Let er wel op dat je groepenkast met een 1-fase of 3-fase-aansluiting is uitgerust. De eerste elektrische voertuigen werden geladen op 1-fase stroom (220V). Innovatieve modellen kan je enkel laden met een 3-fasen aansluiting. We spreken ook wel over krachtstroom. Het snelladen heeft heel veel voordelen. Een laadpunt installatiebedrijf in Haler kan het allemaal juist aansluiten. De onkosten van deze installatieservice bedragen zo’n €1100. Let op: Het kan zijn dat hiervoor extra kosten voor vastrecht gelden.

Wat is het verschil tussen een type 1 en type 2 stekker?
Laadkabel + stekkers kunnen we onderverdelen in type 1 (Yazaki) en type 2 (Mennekes). Model 1 wordt gebruikt door Japanse en Amerikaanse merken. Model 2 zien we met name terug bij merken uit de Europese Unie. De meeste populaire elektrische auto’s in Haler zijn compatibel met een type 2 stekker. Ook de openbare laadpunten in ons land hebben deze type 2 Mennekes stekker.

Kan ik subsidie aanvragen als ik thuis een laadpaal plaats?
Nee, er is geen landelijke subsidiebeleid voor een thuislaadpunt op eigen terrein. Iedere gemeente kan echter afwijken van de landelijke regels. De gemeente Leudal biedt momenteel geen subsidies of korting op een particuliere laadpaal. Het alternatief is om een nieuw openbaar laadpunt aan te vragen. Vraag daarbij gerust of deze laadpaal in de buurt van jouw woning geïnstalleerd kan worden. Voor meer info en aanvragen zie www.leudal.nl.

Plaats een reactie