Laadpaal Provincie Flevoland

START KEUZEHULP DIRECT AANVRAGEN

De grote opmars van elektrisch rijden is begonnen. Dit resulteert in het feit dat de aanwezige openbare oplaadpunten steeds meer in trek zijn. Het is dan mogelijk om te gaan voor een eigen laadpaal in Provincie Flevoland aan huis. Op basis van een laadstation van jezelf hoef je niet bang te zijn voor een lege accu van jouw Mini Electric & Audi e-tron Sportback 50 quattro. Niet langer zoeken naar een vrij laadstation en de kWh prijs is voordeliger. Hier bekijk je bruikbare informatie over diverse laadpalen, een handige keuzehulp en kom je in contact met leveranciers en installateurs die werken in jouw gemeente.

  • Met een particuliere elektrische laadpaal ben je veel goedkoper uit qua laadkosten.
  • Nooit meer wachten tot er een paal vrij komt.
  • In de avond zet je hem aan de lader voor een volle accu, geen zorgen meer over de actieradius.
  • Autorijden zonder onkosten wanneer je er extra zonnepanelen bij neemt.
  • Een slimme laadpaal aan huis koop je al voor €935.
  • Een individueel laadstation heeft een gemiddelde terugverdientijd van 7-8 jaar.

thuis-elektrisch-auto-laden

Laadstation thuis plaatsen Provincie Flevoland

De grote opmars van elektrisch rijden is begonnen. Het opladen van de accu van een EV zoals bijv. de Audi Q4 e-tron kan op steeds meer plekken. Een particuliere eigen goedkope laadpaal Provincie Flevoland kopen is iets wat je zeker moet overwegen. Hij is altijd beschikbaar en je hebt dan de zekerheid van een 100% actieradius. Bovendien is het laden van een accu vele malen goedkoper dan bij een laadpunt in de wijk. Je hebt te maken met de volgende kosten: de installatie, hardware, kabels en uiteraard de verbruikte stroom (we raden aan om hiervoor ook zonnepanelen te gebruiken). Het enige wat je nodig hebt is een eigen oprit of garage. Welk laadstation moet ik kiezen voor mijn EV en mijn woning/meterkast? Hieronder check je tips en adviezen voor laadpaal laten installeren in Provincie Flevoland. Op EVplan.nl lees je ook meer over Zakelijk elektrische auto leasen.

Vrije laadpaal of wallbox
Een laadstation Provincie Flevoland kan op verschillende manieren worden gemonteerd. Je kunt het installeren aan de muur als een wandmodel (wandbox) of op een speciale paal. Verder zijn er geen verschillen. Check hoeveel afstand er zit tussen de laadplek en jouw parkeerplaats om lange dure laadkabels te vermijden.

1-fase aansluiting of 3-fasen aansluiting
De 1 fase aansluiting functioneert met de standaard 230 voltage. Hiermee heb je een minimaal vermogen van 16A. Het maximale laadvermogen is 3.7 kW per uur. Ieder huis in Nederland heeft minimaal een 1-fase aansluiting (1x30a). De 3-fase variant maakt gebruik van 3x 230 V (krachtstroom). Dit geeft een laadvermogen van +/- 11 kW. De 3-fase variant kan dus veel sneller een auto opladen. Heb je nog niet de beschikking over krachtstroom? Je kunt eenvoudig de benodigde werkzaamheden laten uitvoeren door een elektricien in Provincie Flevoland. Ook vraag je een verzwaring van de aansluiting aan bij jouw netbeheerder.

Een privé oplaadpaal voor je huis?

Voordelig opladen en altijd verzekerd van een vrije plek

Laadkabel: los of vast
Er zijn grofweg 2 keuzes: een laadzuil met een vaste kabel/verbinding of een verplaatsbare kabel. Het grootste gemak van de vaste variant is dat je eenvoudig en snel de auto kunt opladen. Verder is het zo dat de vaste kabels in meerdere maten verkrijgbaar zijn, tot wel 10 meter. Belangrijk nadeel is dat de kabel een minder lange levensduur heeft omdat er door wind en regen water in kan komen (dit gebeurt natuurlijk niet als je binnen oplaadt). Waar je ook rekening mee moet houden is dat het wat rommelig oogt. Tenslotte kan het zijn dat sommige (oudere) EV’s weer een andere stekker nodig hebben.

Het grote voordeel van een losse kabel (of socket) is dat dit geschikt is voor meer verschillende auto’s. Je pakt namelijk de kabel die standaard in je kofferbak ligt. Ook ligt / staat de wallbox zo dus nooit in de weg en is de kwaliteit van de stekker gewaarborgd. Belangrijk nadeel is dat er een extra stap is als je even snel wilt laden. Je moet dan eerst de kabel uit je auto halen, en aansluiten op zowel je auto als de EVbox. Een laadpaal zonder vaste kabel wordt meestal aanbevolen. Koop je een nieuwe elektrische auto? In zo’n scenario zijn er geen aanpassingen nodig. Tip: gebruik ook zeker een snelladers in Provincie Flevoland.

Verschil enkele en dubbele laadpaal
Er bestaan 2 types: een enkelvoudig of dubbel laadstation. Het verschil heeft te maken met het aantal auto’s dat aangesloten kunnen worden. Een paal met 1 stekkeringang heeft stroomcapaciteit voor 1 EV, een dubbel laadpunt kan 2 auto’s tegelijk laden. Nuttig als je 2 elektrische auto’s hebt of voor zakelijke doeleinden.

Innovatieve functies
De huidige oplossingen hebben meer en meer slimme laadfuncties. In het volgende hoofdstuk tref jij extra uitleg over slimme laadpunten en wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is.

  • Dynamic Load Balancing: automatische optimalisering en verdeling van stroom.
  • Peak shaving: zorgt dat de maximale stroomcapaciteit van de parkeervoorziening niet wordt overschreden.
  • Gezichtsherkenning: dit zorgt ervoor dat niemand anders ongevraagd gebruik kan maken van jouw station.
  • Gebarenherkenning: bedien het systeem met eenvoudige handgebaren (soms ook met voice).
  • AutoStart / Plug&Charge: perfect als jij de enige bent die gebruik maakt van het laadstation.
  • Abonnementen & Laadpas: altijd een goed overzicht van al je oplaadmomenten.

Laadpaal installateur Provincie Flevoland vergelijken

De kosten van laadpalen lopen zeer uiteen. De prijs van een laadstation voor thuis bedraagt tussen de €575 tot +/- €3250. Het prijskaartje hangt met name af van het totale laadvermogen van de installatie. Hoe krachtiger het vermogen, des te sneller de batterij weer is opgeladen. Bovendien zijn er slimme opladers met snufjes als Autostart die in aanschaf duurder zijn. Hieronder tref je de huidige kosten laadpaal Provincie Flevoland.

Type stationVermogenOplaadtijdKosten
1-fase laadpaal3,7 kW10,5 uur€545- €600
1-fase laadpaal7,4 kW6 uur€525- €635
3-fase laadpaal11 kW4,5 uur€700- €790
3-fase laadpaal22 kW1,8 – 2 uur€850- €925
Gemiddelde kosten laadpaal aan huis exclusief installatiekosten.

Top merken

  1. EVBox:Weer- en schokbestendig.
  2. Wallbox (wandlader): Mooi design en krachtige performance.
  3. NewMotion: ook veel opties voor zakelijke gebruikers.
  4. Alfen: Compatibel met alle elektrische auto’s.
  5. Mennekes: Slimme Plug & Charge functionaliteit.
  6. EVhub: Stevige en krachtige laadpalen voor een scherpe prijs.
  7. Webasto: Live-model met slimme Dynamic Load Balancing.
  8. Ecotap: Zeer gebruiksvriendelijk en vandalismebestendig.
  9. Blue Current: Geschikt voor 3,7 tot 22 kW laden.
  10. Chargepoint: Geschikt voor Plug & Play, direct laden.
  11. Myenergi / Zappi: Houdt rekening met uw maximale capaciteit (dynamic loadbalancing).
  12. Tesla Wall Connector: Razendsnel opladen van de Model X, Model S en Model 3.
  13. NRGkick: Maximaal inzicht dankzij slimme Smartphone App.
  14. Alternatieve leveranciers: ABB, Eaton, Delta, Enovates, Etrel, Flexicharge, Keba, Schneider Electric of Tritium, Zaptec, Efacec, Circontrol.

laadstation-thuis-vergelijken

Installatieprijzen 2024
De huidige kosten van een voordelige laadpaal installeren in Provincie Flevoland wisselen tussen de €380 en €2050. Deze prijs komt tot stand door een inschattingen van het installatiewerk (meterkast) en de afstand tussen de meterkast en de locatie waar het laadstation komt. Hoe meer afstand er overbrugd moet worden, hoe meer graafwerk er gedaan moet worden en zal ook het aantal kabelmeters toenemen.

Informatie over laadpassen
Soms wordt na de aanschaf van een laadpaal voor een elektrische auto ook een abonnement afgesloten. Dit is niet verplicht, maar dan mis je wel enkele voordelen. De tarieven van zo’n laadpaal abonnement bedragen circa €6,75 (maandelijks).

  • Inzicht in je dagelijks gebruik.
  • Laadkosten automatisch gefactureerd aan werkgever.
  • Eventueel kun je andere EV-bezitter bij jou laten laden.
  • Je kunt rekenen op 24/7 support en actuele software.

Laadpaal voor thuis kopen?

Check populaire specialisten uit jouw omgeving.

Kostenoverzicht elektrisch rijden

Elektrisch rijden leidt tot een forse kostenbesparing. De investering in een elektrische auto en het thuislaadpunt plus installatie kennen een aantrekkelijke terugverdientijd. In het onderstaande gedeelte hebben wij een rekenvoorbeeld. Een gemiddelde Nederlander rijdt per jaar zo’n 1035 km op maandbasis. Hiermee ramen we met welke kosten je rekening moet houden. Daarbij gebruiken we de volgende prijzen (i.c.m een laadstation voor elektrische voortuigen in Provincie Flevoland):

  • Benzine rijden 2024: €0,150/km
  • Elektrisch rijden 2024: €0,050/km
AandrijvingKosten p/kmP/maandPer jaar
Benzine rijden€0,150€155,25€1863,00
Elektrisch rijden€0,050€51,75€621,00
Besparing€0,100€103,50€1242,00
Dit kun je besparen met elektrisch rijden in april 2024.
Bekijk ook de mogelijkheden in Almere, Zeewolde, Lelystad, Dronten, Noordoostpolder, Urk.

Laadpunten bij het bedrijf plaatsen

Een laadpaal voor zakelijke toepassingen is een extra stukje service richting je eigen werknemers, maar ook voor zakelijke relaties. Betreft het een bedrijf met meer dan 10 parkeervakken? Naar de nieuwste wetgeving zal je 10% van de plekken moeten reserveren voor EV-rijders. Zakelijke laadpalen hebben veel financiële voordelen waaronder de regelingen bij energieleveranciers en subsidie van de overheid. Op deze site lees je hoe je tot wel 75% van de investeringskosten mag afschrijven.

  • Milieu Investeringsaftrek (MIA): Investeringen in milieuvriendelijke bedrijfsmiddelen tot 36% aftrekken.
  • Willekeurige Afschrijving Milieu-Investeringen (VAMIL): Tot 75% van de investeringskosten in een bedrijfsmiddel dat op de Milieulijst afschrijven.
  • Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA): Een optie voor snelle afschrijvingen voor beperkte investeringen, voor starters een interessante fiscale mogelijkheid.
  • Verder kan je als eigenaar van zakelijke laadpunten verdienen door het laadpunt openbaar te maken en derden te laten betalen voor het opladen.