Laadpaal Zuidland

START KEUZEHULP DIRECT AANVRAGEN

Elektrisch rijden wordt steeds populairder. Hierdoor zien we ook dat je lang niet altijd terecht kunt bij een openbaar oplaadpunt. Overweeg dan zeker eens een eigen laadpaal in Zuidland aan huis. Op basis van jouw eigen laadstation ben je altijd verzekerd van een plekje voor jouw Mini Electric of Skoda Enyaq iV 80X. Niet meer wachten op een vrije plek en het is ook financieel gezien een goede investering. Hier vind je extra informatie over betrouwbare soorten laadpunten, geven we een duidelijk stappenplan en kom je in contact met leveranciers en installateurs uit jouw omgeving.

  • Met behulp van jouw eigen elektrische laadpaal worden je kilometers nog goedkoper.
  • Niet meer wachten bij een dure snellader.
  • Altijd een volle accu, en dus een maximale actieradius.
  • Goedkoop rijden als je ook kiest voor zonnepanelen.
  • Een slimme laadpaal aan huis is al te koop voor €945.
  • Een thuis-laadstation verdien je al binnen 7 jaar terug.

thuis-elektrisch-auto-laden

Laadstation thuis plaatsen Zuidland

Elektrisch rijden wordt steeds populairder. Het elektrisch laden van een EV zoals een Skoda Enyaq iV 80 kan op verschillende manieren. Een eigen goedkope laadpaal Zuidland kopen biedt veel voordelen. Je kunt eenvoudig laden en je hebt dan elk moment van de dag een lange actieradius. Ook is het veel betaalbaarder dan een publiek toegankelijk laadstation. De kosten worden gevormd door de laadpaal zelf, de installatiekosten en de kosten van jouw eigen stroom (deze stroom kan je natuurlijk zelf opwekken middels zonnepanelen). Alles wat je nodig hebt is een eigen oprit of parkeerplaats (garage). Welk laadstation moet ik kiezen voor mijn EV en mijn woning/meterkast? Op deze pagina vind je aantal belangrijke aandachtspunten met betrekking tot laadpaal laten installeren in Zuidland. Of klik door voor meer informatie over Elektrische autoverzekering.

Laadpaal of wallbox
Een laadstation Zuidland kan op 2 manieren worden geplaatst. Je zet ‘m vast aan de muur als wandbox of op een speciale paal. De werking is verder helemaal identiek. Analyseer de afstand tot de parkeerplek om lange dure laadkabels te vermijden.

1-fase of 3-fasen station
De 1-fase variant maakt gebruik van de doorsnee 230V aansluiting. Dit kan met 16A (of soms ook 32A). Het laadvermogen is dan max. 3.7 kW. Elk woonadres in ons land heeft ten minste 1-fase(1x30a en/of 1x40a). Een 3-fase laadpaal maakt gebruik van 3x230V en heeft een vermogen van 16A of 32A. Je kunt dan uitgaan van 11 kW laadvermogen. De 3-fase installatie is dus in staat om veel sneller auto’s op te laden. Is je meterkast nog niet geschikt voor een 3-fase aansluiting? Je kunt gemakkelijk jouw meterkast uitbreiden door een elektricien in Zuidland. Vervolgens doe je een aanvraag bij de netbeheerder om de capaciteit te vergroten.

Een eigen oplaadpunt op de oprit?

De voordeligste manier van opladen en altijd verzekerd van een vrije plek

Losse of vaste kabel
Je hebt de opties voor een laadzuil met een vaste kabel/verbinding of een losse variant. Het grote voordeel van een vaste kabel is dat je ‘m sneller kunt aansluiten op jouw EV. Een ander pluspunt is dat de vaste kabels in meerdere maten verkrijgbaar zijn, tot wel 10 meter. Een punt van kritiek is dat de kabel wat sneller vies wordt omdat deze sneller nat wordt (of je moet de auto binnen opladen). Wat we ook vaak horen is dat het wat rommelig oogt. Ook is het in de praktijk zo dat oudere modellen weer een andere stekker gebruiken dan nieuwere modellen.

Het handige van een losse kabel (ofwel een socket) is dat elk type auto dan gebruikt kan worden. Hiervoor gebruik je de stekker die je in de auto hebt liggen. Ook oogt het netter en is de kwaliteit van de stekker gewaarborgd. Waar je op moet letten is dat je steeds een extra handeling moet uitvoeren als je jouw EV wilt laden. Je moet eerst de kabel uit de koffer halen, daarna sluit je ‘m aan. Een paal met een losse laadkabel is doorgaans toch praktischer. Koop je een nieuwe elektrische auto? In zo’n geval hoef je het laadpunt niet om te bouwen. Alternatief: kies ook eens voor snelladers in Zuidland.

Enkele of dubbele laadpaal
We onderscheiden twee soorten: een enkele of een dubbele laadpaal. Het verschil heeft te maken met hoeveel auto’s je er op aan kunt sluiten. Een enkele paal heeft stroomcapaciteit voor 1 EV, een dubbel uitgevoerd systeem is geschikt voor 2 EV’s. Dit is praktisch als je meerdere elektrische voertuigen in het gezin hebt of voor zakelijke doeleinden.

Slimme functies
De nieuwe generatie laadoplossingen hebben meer en meer slimme laadfuncties. In de volgende paragraaf vind jij meer info over slimme laadpunten en de nieuwste snufjes.

  • Dynamic Load Balancing: genoeg stroom in huis en voor je auto zonder dat de meterkast overbelast raakt.
  • Peak shaving: zorgt dat het gebruik tijdens de piekmomenten binnen de grenzen blijft.
  • Gezichtsherkenning: De laadpaal kan alleen door geautoriseerde personen gebruikt worden.
  • Gebarenherkenning: je hebt geen pasje, tag of sleutel nodig om een sessie te starten of stoppen.
  • AutoStart / Plug&Charge: ideaal als het stroomverbruik niet geregistreerd hoeft te worden.
  • Abonnementen & Laadpas: eenvoudig jouw laadpaal openstellen voor derden.

Laadpaal installateur Zuidland vergelijken

De huidige prijzen van laadpalen lopen zeer uiteen. De prijs van een laadstation voor thuis varieert van €525 t/m €3000. De tarieven worden o.a. gecalculeerd op basis van de slimme functies, het abonnement en de laadcapaciteit. Hoe meer vermogen het station heeft, hoe optimaler het laadproces van de batterij. Daarnaast heb je de keuze uit slimme stations met leuke extra’s als gezichtsherkenning die duurder zijn. Onze experts geven hieronder een inschatting van de kosten laadpaal Zuidland.

Soort laadpaalVermogenTijd volle batterijOnkosten
1-fase laadpaal3,7 kW10,6 uur€525- €615
1-fase laadpaal7,4 kW5,4 uur€545- €620
3-fase laadpaal11 kW3 – 5 uur€655- €780
3-fase laadpaal22 kW1,5 – 2 uur€845- €960
Prijzen van laadpaal aan huis (excl. installatie).

Goede producten

  1. EVBox:Flexibele laadoplossingen voor kantoor en thuis.
  2. Wallbox (wandlader): Mooi design en krachtige performance.
  3. NewMotion: laad probleemloos overal op in het grootste publieke laadnetwerk van Europa.
  4. Alfen: SIM-lock vrije laadstations.
  5. Mennekes: Ruim aanbod laadzuilen, wandladers en kabels.
  6. EVhub: Voor elke EV met een type 1 of type 2 stekker.
  7. Webasto: Slimme Dynamic Load Balancing optie.
  8. Ecotap: DC-snellaadpunten voor plug-in hybrides en EV’s.
  9. Blue Current: Simpel en gemakkelijk bedienen.
  10. Chargepoint: Geschikt voor alle typen elektrische auto’s.
  11. Myenergi / Zappi: Slimme daltarief instellingen mogelijk.
  12. Tesla Wall Connector: Perfect voor de Model X, Model S en Model 3.
  13. NRGkick: Maximaal inzicht dankzij slimme Smartphone App.
  14. Alternatieven: ABB, Etrel, Enovates, Delta, Etrel, Hypercharger, Keba, Schneider Electric en Tritium, Efacec, Xcharge, Circontrol.

laadstation-thuis-vergelijken

Prijzen voor installatie 2024
De kosten voor een voordelige laadpaal installeren in Zuidland bedragen tussen de €310 en plus minus €1925. Dit wordt berekend aan de hand van het werk dat in de meterkast uitgevoerd moet worden en de totale afstand qua kabels en graafwerk. Hoe groter het terrein, hoe meer boor- en graafwerk er uitgevoerd moet worden en hoe meer kabelmeters gebruikt moeten worden.

Informatie over laadpassen
Steeds vaker wordt bij het kopen van een laadpaal voor een elektrische auto ook een abonnement afgesloten. Je hoeft dit niet te nemen, maar kan het een hoop werk en administratie schelen. De kosten van abonnementen voor laadpalen liggen rond de €6,50 (maandelijks).

  • Altijd inzicht in je laadgebruik.
  • Automatisch je stroomkosten laten verrekenen.
  • Je kunt gebruik maken van betaald gastgebruik.
  • Profiteer van 24/7 service en updates.

Laadpaal thuis laten plaatsen?

Bekijk populaire installateurs uit jouw regio.

Kan ik veel geld besparen met elektrisch rijden?

Elektrisch rijden leidt tot een forse kostenbesparing. De aanschaf van een elektrische auto en het thuislaadpunt verdien je vrij vlot terug. Hieronder bieden wij een rekenvoorbeeld. Een Nederlandse automobilist rijdt gemiddeld 1026 kilometer per 4 weken. Met dit getal calculeren we wat je kunt besparen. Hierbij zijn de volgende tarieven van toepassing (i.c.m een laadstation voor elektrische voortuigen in Zuidland):

  • Benzine rijden 2024: €0,130/km
  • Elektrisch rijden 2024: €0,046/km
TypeTarieven p/kmPer maandP/jaar
Benzine rijden€0,130€133,38€1600,56
Elektrisch rijden€0,046€47,20€566,35
Besparing€0,084€86,18€1034,21
Kosten elektrisch vs benzine rijden in april 2024.

Laadpaal aanvragen gemeente Nissewaard

Rijd je elektrisch, maar is er geen ruimte voor een laadpaal? En ontbreekt het aan een openbaar laadpunt in jouw eigen wijk? Op dat moment kan jij zo’n openbaar oplaadpunt in Zuidland aanvragen bij de gemeente. Er gelden hiervoor wel aanvullende voorwaarden:

  • Jouw woning is niet geschikt om zelf een laadpunt bij te installeren.
  • Er is nog geen openbaar laadstation aanwezig in jouw directe omgeving.
  • Je hebt een EV of hybride wagen in bezit met een minimale actieradius.

Zodra je voldoet aan deze criteria neemt de gemeente de aanvraag in acht. De gemeente neemt een besluit over of en op welke plek de laadzuil aangesloten wordt. Ze overwegen daarbij zaken als bereikbaarheid en of het technisch kan. Elke EV-eigenaar mag gebruik maken van het oplaadpunt. Meer details kan je lezen op www.spijkenisse.nl. Daar kan je ook naartoe om te kijken of er een subsidie mogelijk is. Veel gemeenten werken samen met Openbaarladen.nl. Op dit portaal kan je heel eenvoudig een openbare laadpaal aanvragen. Of bezoek onze pagina over Duurzaam rijden.

Overzicht met alle openbare oplaadpunten (april 2024)

Laadstations in Zuidland zijn goed vertegenwoordigd. Iedereen met een EV mag daar in principe gebruik van maken. Let op: het is wel vrij prijzig. De onkosten liggen tussen de €0,285 – €0,570 per kWh. Vaak heb je een laadpas abonnement nodig. In het Google Maps overzicht bekijk jij de openbare laadstations in Zuidland. Bekijk ook laadplekken en installateurs in Simonshaven, Geervliet, Hekelingen, Spijkenisse en Maasvlakte Rotterdam.

laadpaal-aan-huis-installeren

elektrisch autorijden zuidland-3214

Laadpunten voor bedrijven

Een laadpaal voor zakelijke toepassingen kan worden gebruikt door bezoekers, klanten en eigen personeelsleden. Bezit je een pand met minimaal 10 parkeerplaatsen? Volgens de nieuwe regels vanuit het Europees Parlement moet 1 op de 10 parkeerplaatsen geschikt zijn om een EV te laden. Zakelijke laadpalen kennen daarnaast ook financiële pluspunten waaronder de regelingen bij energieleveranciers en subsidie van de overheid. Dit maakt het mogelijk om als ondernemer tot 75% van de investeringskosten af te schrijven.

  • Milieu Investeringsaftrek (MIA): Investeringsaftrek die kan oplopen tot 36 procent van het investeringsbedrag.
  • Willekeurige Afschrijving Milieu-Investeringen (VAMIL): Investeringen in milieuvriendelijke bedrijfsmiddelen tot 75% aftrekbaar.
  • Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA): Een optie voor snelle afschrijvingen voor beperkte investeringen, zeer interessanten voor de beginnende ondernemers.
  • Daarbovenop kan je extra geld verdienen door externe gebruikers te laten betalen voor het opladen.


De meest gestelde vragen (FAQ) over elektrisch laden

Een laadstation aan huis laten installeren, wat kost het?
Het aankopen van een laadpaal met daarbij de installatie varieert qua prijs tussen de €975 en €2025. Het tarief is afhankelijk van het soort systeem (wel of geen slimme functies), het totale laadvermogen, het aantal benodigde kabelmeters en de noodzakelijke hardware voor de meterkast zoals een extra groep aanleggen.

Wat betaal ik voor een volle accu?
Je elektrische auto thuis laden is financieel gunstig. De kilowattuurprijs betaal je gewoon via de normale energierekening aan de stroomaanbieder van je huis zoals Eneco, Budget energie, Essent, Energiedirect, NLE en Oxxio, Vattenfall, PowerPeers, Vandebron. Dat is om en nabij de €0,220 per kWh. De tarieven van elektrisch autorijden liggen gemiddeld op €4,20 p/100 km. Ter vergelijking: een normale auto op benzine kost circa €10,35 p/100 km. Wanneer je het combineert met zonnepanelen kost de gebruikte stroom na verloop van tijd helemaal niks meer. De gemiddelde EV behoeft 12 – 16 zonnepanelen om elk jaar op eigen zonne-energie rond te rijden in de provincie Zuid-Holland.

Hoe gaat de installatie van het laadpunt?
De vakman zal indien nodig eerst wat groepen plaatsen in de meterkast. Zo zal het stroomnet in huis niet overbelast raken. Via de stroomkast wordt er een kabel naar buiten getrokken (vaak via de kruipruimte). In overleg met de expert wordt besloten waar het laadpunt het beste kan komen om zo min mogelijk kabelmeters en graafwerk te realiseren. De laadpaal installateur in Zuidland monteert het als wallbox of hij komt op een aparte paal.

Moet er iets gebeuren in mijn meterkast?
Uiteindelijk is elke stroomkast geschikt voor het laden van een elektrische auto. Met name bij oudere huizen moet er wel wat gebeuren. Bekijk vooraf wel of je meterkast is uitgevoerd met een 1-fase of 3-fase-aansluiting. De oude modellen EV’s konden nog overweg met 1-fase 220V stroom. Moderne elektrische voertuigen kunnen enkel worden opgeladen met een 3-fasen systeem. Je komt het ook vaak tegen als krachtstroom. Zo kan je veel sneller laden. Een laadpunt installatiebedrijf in Zuidland kan dit allemaal regelen. De tarieven hiervan liggen rond de €800. Let op: Het kan zijn dat hiervoor extra kosten voor vastrecht gelden.

Moet ik een type 1 of type 2 stekker hebben?
Laadkabel stekkers heb je in 2 varianten: type 1 (Yazaki) en type 2 (Mennekes). Model 1 worden geproduceerd door Japanse merken en auto’s uit de VS. Model 2 wordt gebruikt door verschillende merken binnen de EU. Een groot deel van de populaire elektrische auto’s in Zuidland kunnen opgeladen worden met de type 2 stekker. Ook de openbare (snel)laadpunten in Nederland en onze buurlanden hebben doorgaans ook een type 2 mennekes aansluiting.

Krijg ik subsidie als ik thuis een laadpaal laat plaatsen?
Helaas kun je nu geen gebruik maken van landelijke subsidieregelingen voor een thuislaadpunt op je oprit. Iedere regio is vrij om hier eigen beleid voor te schrijven. De gemeente Nissewaard verstrekt op dit moment geen subsidieregelingen voor een particuliere laadpaal aan huis. Eventueel kun je wel proberen om een laadstation op een openbare plek aanvragen. Je kunt vragen of het openbare laadpunt dichtbij jouw huis kan komen te staan. Voor meer info en aanvragen zie www.spijkenisse.nl.

Plaats een reactie